Bloedlijn Nimmerdor voor Unique?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ManonVegas

Bloedlijn Nimmerdor voor Unique?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 15:16

Hallo bokkers,

Wij hebben thuis een merrie Unique (v. Hamlet). We hebben een hengst gevonden die er bij zou passen: Entertainer (v. Warrant).
Maar er schuilt een addertje onder het gras (tenminste... misschien)...
De vader van Hamlet is Nimmerdor en de opa van Warrant is ook Nimmerdor (van moederskant).
Kun je hier gewoon mee dekken? Of kan dat niet?

Groetjes,
Manon

Elisa2

Re: Bloedlijn Nimmerdor voor Unique?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:25

Natuurlijk kan dat,wat je dan toepast is lijnenteelt..je gaat bepaalde eigenschappen verankeren van Nimmerdor..is aan jezelf of je dat wenselijk vindt of niet..maar in mijn ogen zit Nimmerdor ver genoeg weg en is het een beste hengst om wat op in te telen..

ManonVegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 14:01

Elisa2 schreef:
Natuurlijk kan dat,wat je dan toepast is lijnenteelt..je gaat bepaalde eigenschappen verankeren van Nimmerdor..is aan jezelf of je dat wenselijk vindt of niet..maar in mijn ogen zit Nimmerdor ver genoeg weg en is het een beste hengst om wat op in te telen..

Oké dankjewel :)

Dees

Re: Bloedlijn Nimmerdor voor Unique?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:14

Lijnteelt op Nimmerdor is een risico - Nimmerdor heeft veel veulens gebracht maar daar mankeerde soms best nog wel wat aan kwa gezondheid.
Staat tegenover, als je het goede kunt verankeren, is de lijnteelt juist weer heel geslaagd.
Ik vind Warrant een hele beste hengst (maar okee, ik kijk niet met springogen ;) ) dus ik zou dat zelf waarschijnlijk wel durven :j

ManonVegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 10:26

Dees schreef:
Lijnteelt op Nimmerdor is een risico - Nimmerdor heeft veel veulens gebracht maar daar mankeerde soms best nog wel wat aan kwa gezondheid.
Staat tegenover, als je het goede kunt verankeren, is de lijnteelt juist weer heel geslaagd.
Ik vind Warrant een hele beste hengst (maar okee, ik kijk niet met springogen ;) ) dus ik zou dat zelf waarschijnlijk wel durven :j

Oké... dat van Nimmerdor wist ik nog niet.. Maar Warrant vind ik zelf ook een mooie hengst omdat er ook Numero Uno in zit. Ik vond het een zeer mooie combinatie om alle goede hengsten in één te doen: Zoals Hamlet + Numero Uno + Nimmerdor. Dat zit dan in Unique en Entertainer.
Ben benieuwd wat voor veulen er dan uit gaat komen ;)
Maar bedankt voor je commentaar! :j

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:46

Ben ook benieuwd! allemaal hele goede paarden !
In mijn paard zit ook LIBERO H x NIMMERDOR x MARCO POLO x POLARIS , haar papa is Ustinov en de vader van haar mama is Randelson

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:59

Dees schreef:

waar haal jij die wijsheid vandaan?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:20

Ga jij nu beweren dat je dat nog nooit eerder gehoord hebt? :')

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:54

klopt ! die had ik nog niet gehoord. Zo zie je maar, kom je nog eens ergens achter via bokt ;)