Hengst voor Lancet x Jetset D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky1988

Hengst voor Lancet x Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 20:27

Graag wat hulp gehad van mensen met wat meer ervaring in het fokken dan ik om een gepaste hengstenkeuze te maken voor mijn Urla.

Urla is 12jaar, 1.73m, langgelijnd, hoogbenig met een te lange of lage halspositie.
Haar stap, draf en galop zijn netjes, hoeven niet echt verbetert te worden.

Volgende punten zou ik graag verbeteren:
- iets compacter, meer body
- meer swung (zelf is ne nogal vlak)
- een sneller voor- en achterbeen
- karakter vind ik het allerbelangrijkst, dus liefst geen Gribaldi, Jazz of Ferro (alhoewel ik Johnson wel super vind, iemand ervaring mee?)

Dacht zelf aan United, Maestro, Lord Leatherdale maar weet niet wat jullie daarvan vinden?

Alvast bedankt

Tooske

Re: Hengst voor Lancet x Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:05

Foto's?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:07

Daar noem je 3 hele verschillende hengsten op..geen van allen gaat volgens mij meer schwung geven..wat wil je met een sneller voor en achterbeen? sneller optillen? beter buigen? en heb je een goede standfoto/bewegingsfilmpje?

Vicky1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 21:19

Foto's of filmjes heb ik nog niet, zal er morgen een paar proberen maken.
Met dat sneller been bedoel ik eigenlijk beter buigen, snap je? Ik zou ook graag een sterkere achterhand willen, zelf is Urla een beetje overbouwd.. ik post de foto's zo snel mogelijk

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:18

Negro staat bekend om het geven van een sterk achterbeengebruik. Hij is wel een zoon van Ferro, maar zijn nakomelingen zijn werkwillig.

Vicky1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 18:14

Hoi bokkers, hierbij de beloofde foto van Urla..
Ik hoop dat ze duidelijk zijn voor jullie en anders hoor ik het graag!

Vuur maar af wat jullie ervan denken.

[img][IMG]http://i48.tinypic.com/kb7pm0.jpg[/img][/img]
Kunnen jullie hem zien?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:49

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:45

Heb al een aantal Spielberg x Lancet gezien, dat lijkt een juiste combi te zijn, Kan je eventueel een aantal op internet van vinden. Vind het opvallens dat Spielberg dus op een aantal veel Lancet is gebruikt, Of het ook in jou geval een goede mach is weet ik niet natuurlijk.
Van wie je noemt, is United ook een fijn vererver

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:34

Hey!
Heb jij inmiddels al een goede hengst gevonden? Wij zitten er ook aan te denken onze merrie te dekken. Haar vader is ook Lancet, en qua foto lijkt ze wat betreft bouw erg op die van jou. Alleen heeft zij geen sterk achterbeen, voor de rest komt het aardig overeen. Lang gelijnd, de nek inzet et cetera. vader van de moeder is overigen Hamlet.

Ben benieuwd of jij nog een keuze gemaakt hebt!

Groetjes Femke

Vicky1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 20:07

@FemkeMarije

Hey Femke, ja hoor ik heb ondertussen een geschikte hengst gevonden :)
Ik heb gekozen voor een Stedinger x Donnerhall, een 3jarige goedgekeurde hengst voor het SbS
Op de site van IPS horsegroup vind je wat meer informatie, Showdancer is zijn naam.

Is het jouw merrie haar eerste veulen?
Groetjes

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:47

Beetje late reactie! Maar we hebben inmiddels een mooie hengst gevonden, het was even overleggen met mijn vriend of hij er achter stond daar hij wel enigszins boven ons budget zat wat we in gedachten hadden, maar het is Apache geworden! Veel foto's/filmpjes van zijn veulens gezien, en ben helemaal verliefd op bijna allemaal! Bovendien kan hij alles aan onze merrie verbeteren wat verbetert dient te worden. Ze is morgen 21 dagen geleden geinsemineerd, en nog niet hengstig (morgen komt DA pas om te scannen, moest hier ook zijn voor onze koeien) dus vind het enorm spannend nu! Kan over showdancer niet veel terug vinden (op youtube iig) maar veel succes iig! is ze drachtig? Misschien over 11 maanden veulens vergelijken, dan weten we (hopelijk) welke het beste op ons type paard gepast heeft :-)

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:49

En het is haar tweede veulen. Het zusje van mijn vriend heeft haar eerst gehad, en die had eens een dekking gekregen (familie had dat gewonnen) van Parcival (gelderse hengst). Is een prachtig paard uit gekomen, wel wat sensibel...