Welke dekhengst voor een Namelus R merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GVT

Welke dekhengst voor een Namelus R merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 14:39

Hey bokkers

Binnenkort wil ik graag mijn zwarte Namelus R merrie laten dekken. Ze is 8 jaar nu en heb haar vanaf haar 4. In het begin was ze heel moeilijk te rijden, altijd tegenwerken en vervelend doen met haar hoofd. Naarmate het ouder worden is dit er af gegaan en is nu makkelijk te rijden. Haar mond is en blijft altijd haar zwakte punt. Ze is reageert heel gevoelig op bitten.
Haar vermogen is ongeveer tot parcours 1.30 en achteraf de barrage van 1.35. Tijdens het parcours kijkt en denkt ze heel goed mee met de ruiter. Op haar voorhand is ze ontzettend snel en red ze zich waar nodig is. Haar achterhand zou ze net iets meer mogen gebruiken. Wat ik wel altijd heb tijdens het parcours, is dat ik een hardere galop moet aannemen dan de andere. Omdat deze niet echt ruim is.

Wat ik zoek is een hengst met:
* Een goede stevige en grote galop
* Een goede achterhand
* Een braaf karakter en fris in het hoofd

Wat ik alvast in mijn hoofd had was de hengst Elvis ter putte.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Hier 2 filmpjes van de afgelopen zomer. Misschien helpt het wat.

http://www.youtube.com/watch?v=uwKsVESR3OU
http://www.youtube.com/watch?v=mDsoZanobn0

Quinn

Re: Welke dekhengst voor een Namelus R merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:22

Ultimo? Geeft een grote galop en heel braaf maar geen slome. Daarnaast krijg je ook nog eens vermogen.
Deze noem ik zonder verder te weten wat voor afstamming je merrie verder is. Misschien beter om even een link van Horsetelex neer te zetten.

GVT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 19:28

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:47

herken veel van je merrie in onze Namelus , alleen heeft die van ons net wel een grote galop die in het begin heel moeilijk sloot en dan toch ook wel dat -in het begin althans- niet zo meewerkende karakter ..Ik heb indertijd voor Arezzo Vdl gekozen gewoon omdat het een heel goed springpaard leek te worden en ik hield van het bloed dat ie voerde ..ben super tevreden over de combinatie
Maar bij jouw merrie denk ik eerder aan Emerald of richting Numero uno
beide voor het vermogen , het achterbeen techniek
Emerald heeft bovendien een topkarakter maar geeft ook heel veel bloed door ( ondanks dat ie zelf niet zo lijkt )

GVT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 10:54

Voor die Arezzo Vdl heb ik een beetje bang. Omdat hier Heartbreaker in zit en deze ook niet makkelijk te rijden is. Natuurlijk wel met veel vermogen.
Emerald had ik ook al in mijn achterhoofd. Wat denk je van Zirocco Blue - Elvis ter Putte of Castelino vd Helle?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:08

Arezzo was voor die van ons omdat ze net iets " flitsender " mocht zijn en vooral zijn topinstelling en dat heet goed uitgepakt
met Elvis ga je imo niet de galop en de sterkere achterhand verbeteren en met dat frans bloed zou ik het mondje wel in de gaten houden ( ondanks dat ie zelf fijn te rijden is )
Castelino voorbeen en Namelus voorbeen ...hmmm
maar je moet vooral doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt ...want iedereen komt vaak met iets anders af :j

GVT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 18:21

Ja dit is de eerste keer dat we ze gaan laten dekken daarmee dat ik veel verschillende meningen wil horen wat wel of wat niet goed is :) .
En ze zijn zoveeeel hengsten dat je het op den duur gewoon niet meer weet. Maar alvast bedankt voor de advies. Moest je nog leuke hengsten weten *D ..?

Mypegasuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:49

Indorado :)

Ik heb zelf een 8 jarige merrie waarvan de moeder namelus r is.

het is een schimmel merrie en 1.68

M2 dressuur en M springen.

Super karakter. Wil graag voor je werken en erg slim paard.

Heel braaf in omgang en buiten nergens bang voor.

een aanrader!