Ik ben op zoek naar dekhengsten in de kleur palomino of valk. Palomino kan alle kleuren van licht naar normaal en van normaal naar donker. Zelfde geldt voor valk. Ik zoek qua bouw een sportpony/ paard.
Misschien is Don Cremello du Bois wel wat voor je? ( Der harlekin B x FS Golden Moonlight) 1.47m
Een hele mooie hengst maar vooral ook lieve hengst met een hele goede afstamming (super goed (prestatie)sport bloed. Het is een goedgekeurde cremello D-pony hengst. Het voordeel van deze kleur is dat je altijd een verdunning krijgt (dus palomino, valk, smokey etc.) Daarnaast fokt hij ook hele mooie sport-types en beweging door. Hier op bokt zitten er ook meerderen met een nakomeling van deze hengst, lijken erg fijne dieren! zie: [FB] nakomelingen van Don Cremello du Bois Hengst is beschikbaar via KI
Ik weet niet of je perse een pony hengst wilt maar ik zelf vind de Frederiksborger hengst Valentin bdn van Moravita ook echt geweldig. Ik ken deze hengst persoonlijk en weet dus dat hij super beweegt, goed springt en hij geeft een hoog percentage palomino veulens. Ook veel van zijn nakomelingen ken ik persoonlijk en hij geeft zijn goede karakter ook echt door. Op de site van Moravita kun je veel informatie over deze hengst en het ras vinden.