Volledige stamboom te vinden op Horsetelex onder naam Calliope (Cally) van Weltevreden.
We vinden haar mooi in het model staan. Ze is dan ook heel licht te rijden met een steeds goede hals houding. Haar achterbeen is actief en treedt goed onder in, maar kan natuurlijk steeds nog iets beter. Qua karakter is ze een schatje, goudeerlijk, maar wel een angst haasje. Nieuwe dingen zijn zo spannend - ze is dus een echt bloed typetje.
Wat we zeker willen verbeteren is de maat, vooral ook wat lengte in de rug. Ze is helaas redelijk klein gebleven met haar 1.61 m. Soms denken mensen dat ze een pony is. Haar moeder lijn is zeker aan de kleine kant met paardjes rond de 1.58 m. Daarnaast zouden we graag wat meer voorbeen zien bewegen vanuit de schouder. Daarom ook zeker een vader dier dat een goed achterbeen gebruik heeft. Gezien haar karakter, willen we misschien ook net iets minder bloed en temperament.
Charmeur vind ik een fantastische hengst - dus ik wil graag in die richting van type denken. Liefst ook wat Ferro bloed in de lijn.
Zo wat denken jullie? Wat zien jullie te verbeteren en welke hengsten zouden jullie gebruiken?
Eerste foto: bij aankoop

Andere foto's: fotoshoot

Geen reacties?
Ik zal dan maar alvast mijn eerste keuze doorgeven: Chippendale
.