Ik zoek dus advies, wel graag onderbouwd, zodat ik in toekomst ook zelf wat kan bedenken

Ik Heb deze merrie eind augustus gekocht. Het gaat om een bijna 5 jarige koffievos Silverstone x Wellington x Jus de Pommes
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1520333
Ze is pas half dit jaar onder het zadel gekomen en daarna is er weinig mee gedaan. Ze heeft niet van nature een bespierde bovenlijn en was ook nog eens wat schraal toen ik haar kreeg. Ik heb niet veel foto's van haar, enkel van toen ik haar kreeg en van kort geleden toen er sneeuw was.
Ik ben helemaal weg van haar karakter, braaf en erg lief. Wel wat eenkennig, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg. Ze bouwt wel snel spanning op, maar blijft daar wel braaf onder. Dat wil ik graag behouden.
Ze beweegt netjes. Stap en draf met voldoende ruimte en goed gebruik van het achterbeen. De galop is met voldoende sprong.
Ik heb haar nog niet echt goed kunnen zien springen, dus daar kan ik nog geen goed oordeel over geven, maar ik zou wel graag een springpaard willen fokken.
Kwa extrieur zou ik voornamelijk de bovenlijn willen verbeteren. Met name de hals en de hals aanzet ( uiteraard zijn andere onderbouwde visies ook welkom)
De merrie moet nog voor de keuring. Daar gaan we volgend jaar hard mee aan de slag. Afhankelijk van haar springkwaliteiten gaat ze naar de reguliere keuring of laat ik haar een IBOP lopen. Ligt er ook aan hoe ze zich het komende half jaar gaat ontwikkeling als ze regelmatig getraind word.
Misschien niet van belang, maar ze is als 3 jarige xray goedgekeurd met een 2 en verder enkel 1tjes.
Misschien ook van belang. Ze is 1.63 gok ik. Met mijn 1.80 wil ik ze zeker niet kleiner ( maar een kasteel vind ik ook niet nodig )