Welke springhengst voor mijn merrie (Silverstar (Corland) X Nimmerdor)?
Ik ben opzoek naar een goed passende hengst voor mijn merrie. Afstamming: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/598756 - Vader: Silverstar - Moeder: Lalinda - VV: Corland - VM: Nimmderdor - STAM: Usiena-stam
Stokmaat: 1.67m
Ik zoek wel naar een grote hengst, iig die groot fokt! En een springhengst! Mijn merrie is een vrij pittige dame, dus een niet al te pitte heer zou fijn zijn!
Ik heb zelf al wat hengst in mijn top 3 staan, maar ik ben benieuwd naar jullie mening!!!
Ik hou het op Whitesnake en Eldorado. Ik denk vooral dat Eldorado formaat kan toevoegen. In het nakomelingen-topic staat niet echt iets negatiefs over het karakter. Clinton en Heartbreaker in de afstamming is toch wel een aandachtspunt, maar hoeft niet persé slecht te zijn.
Ik weet alleen niet goed welke hengsten binnen het KWPN vergrotend gaan fokken op jouw merrie. Aangezien ze toch al een mooie maat heeft.
Iets met Chin Chin bloed, om Farn ( holst lijn 18 b1 ) Dubbel vast te leggen, via vader van Nimmerdor, en Mv Constant, ook stam 18 b1... Arezzo VDL? Dan krijg je 4 x farn, of z'n familie.
Eldorado: Is idd niet de makkelijkste en aangezien mijn merrie ook geen rustige dame is durf ik dat niet aan. Ook vind ik Ladykiller 4x terug en ladykillers hebben ook niet de leukste karakters.
Arezzo VDL: ik vind zijn stokmaat te klein, aangezien ik ga proberen groter wil gaan fokken. En is hier niet teveel inteelt bij? 3x nimmerdor vrij dichtbij...?
C2012
Geplaatst: 19-12-12 14:01
Ladykiller vastleggen is inderdaad niet echt ideaal voor het karakter. Voor formaat was Eldorado wel ideaal geweest.
Ik had Whitesnake aangeraden, omdat hij via Cavalier dan ook Sinaeda kon vastleggen, maar via hem krijg je ook nog eens Ladykiller. Cavalier zelf zou mooier aangesloten hebben.
Ik zou vooral ook letten op een hengst om haar front en halsvorm te verbeteren. Tenzij de foto's vertekenen, want op de foto's waarbij ze aan het grazen en springen is, kan ik dit niet beoordelen natuurlijk.
Hoe is ze eigenlijk in beweging? Beweegt ze vanuit de achterhand? Hoe is haar springen?
Whitesnake is idd een super aanrader! Had hem zelf ook al op nr 1 staan en toen jij heb als eerste zei gaf het mij wel een bevestiging dat dit een goede combinatie is.
Over Alinda nog: ze heeft weinig front, dat heb je goed gezien en haar hals is ook smal. Haar achterhand is wel actief, maar ze heeft moeite om die eronder te brengen. Haar voorbenen mogen wat actiever op de sprong, ze spring liever wat hoger. Verder begint ze vlot weer met haar landing. Kan je daar wat mee...?
C2012
Geplaatst: 20-12-12 12:36
Ja, daar kan ik wel wat mee.
Jammer dat je enkel binnen het KWPN wil blijven. Anders had ik wel eentje geweten, als je wil vertel ik je er meer over via pb.