WIE O WIE KAN MIJ HELPEN?!?! Schoolopdracht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MalouEnVievv

WIE O WIE KAN MIJ HELPEN?!?! Schoolopdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 16:37

Voor school moet ik een lineaire score invullen van 3 merries hierbij moet ik voor alle 3 de merries een juiste hengst kiezen.

Merrie 1: Waikiki (Ooseven x Dukaat)
Merrie 2: Savanne (Mondriaan x Dukaat)
Merrie 3: Sandrotina v. Hof Olympia ( Sandro Hit x Calipso III )

Wie kan mij helpen om een goede hengst hierbij te zoeken? De nakomelingen moeten goed gaan presteren in de dressuur. Ze willen graag hoogbenig zien, een goed meewerkend karakter, goede afdruk in alle 3 de gangen. En qua persoonlijkheid vinden ze een donker paard het mooist.

Hiernaast moet ik vertellen WAAROM ik voor deze hengst heb gekozen. Dus een korte uitleg waarom je ergens voor kiest zou fijn zijn!

Ik hoop dat iemand er is die er verstand van heeft want ik kan niet kiezen zoveel hengsten zijn er :+

Alvast bedankt!!

Sammie

Re: WIE O WIE KAN MIJ HELPEN?!?! Schoolopdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:39

Hoofdletters is niet nodig. Dat komt schreeuwerig over. :)

Ten tweede staat het topic hier verkeerd, maar huiswerktopic's zijn niet de bedoeling. Je zal eerst zelf een aan moeten tonen dat je je huiswerk heb gemaakt. :)

EvaRampage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:41

Zelf je huiswerk maken... jij moet ervan leren toch?

MalouEnVievv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 16:42

Ik heb inderdaad geen flauw idee waar het hoort, ben niet zo actief met topics. Ik heb zelf mijn huiswerk gemaakt. Heb 3 merries uitgekozen de formulieren ingevuld en hengsten gezocht. Ik kom er alleen niet uit. Hiernaast heb ik een heel verslag gemaakt van 30 paginas wat goedgekeurd is. Ik moet alleen dit nog doen en aangezien ik er de balle verstand vanheb en hier mensen zijn die dat wel hebben dacht ik vraag een beetje om hulp..

MalouEnVievv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 16:43

EvaRampage schreef:

ik zie heel vaak dat mensen om advies en hulp vragen, waarom zou ik dat niet mogen? Ik vraag gewoon een beetje ideen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:44

Mss kun je hier neerzetten welke hengsten je op het oog hebt en waarom. Dan laat je zien dat je er zelf moeite voor gedaan hebt en kunnen mensen eventueel vertellen of je de goede kant op werkt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:46

Als je hier nou aangeeft welke hengsten je hebt gekozen (je zegt het al gedaan te hebben, dus niet zo moeilijk),
er dan bij zet waarom deze wel geschikt zouden zijn en ook aangeeft ondanks eventuele minpuntjes,
waarom je ze toch gekozen hebt, etc.

Laat je zien dat jij je huiswerk al hebt gemaakt en kan er leuke discussie op losgelaten worden of anderen
ook die hengsten gekozen hadden en waarom wel en waarom niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:49

MalouEnVievv schreef:
EvaRampage schreef:

ik zie heel vaak dat mensen om advies en hulp vragen, waarom zou ik dat niet mogen? Ik vraag gewoon een beetje ideen.

Dat mag wel, maar dan moet je wel aan kunnen tonen wat je zelf al gedaan heb en waar je tegen aanloopt.

Als je zelf deze 3 merries heb uitgekozen, dan probeer je naar jou idee je lineaire score aan te geven en vervolgens wat er uit moet komen en welke hengsten daar bij passen. Dan kunnen wij best kijken of je op de goede weg zit. maar nu kunnen we zeker niks. Ik zie alleen maar namen en alleen meer een afstamming erbij. In elk ander EHK topic komt dan onherroepelijk te staan meer info, foto's, wat wil je doen met het veulen, wat is het doel etc. etc. Dat heb jij ook niet, imo mag dus eigenlijk eerst nog wel zelf wat meer aan dit huiswerk doen alvorens we hier kunnen helpen :)

MalouEnVievv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 16:51

Zij zelf fokken veel met Jazz. Ik vind bijvoorbeeld Astrix een mooie het is een uim voldoende ontwikkelde hengst die ruim voldoende in het dressuurpaardenmodel staat. Het hoofd vind ik heel mooi en aansprekend. Zijn nek heeft een goed lengte. De hals is ook goed van lengte en zijn bespiering komt mooi vanuit zijn borst. Hij heeft goede cijfers en presteerd goed.

Zo zijn er nog een aantal die ik wel aardig vind. Ze lijken allemaal wel wat op elkaar

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:52

Ik ben zelf een totale beginner wat fokken betreft, maar moet je juist niet kijken welke eigenschappen de hengsten doorgeven aan de veulens? Lijkt me niet vanzelfsprekend dat als hij een mooi hoofd heeft hij dit ook automatisch doorgeeft?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:54

Dat klopt.

Daarnaast is het dus ook een enorme fout om te denken dat een hengst met hele hoge benen bij een merrie met hele korte benen de '' goede " beenlengte oplevert.

Wie zijn ''zij'' en ''ze vinden" en "ze willen''?

MalouEnVievv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 16:59

Net zoals Don Tango, die vind ik zo mooi. Ook dit paard scoort goed. Goed ontwikkelde hengst met een mooi hoofd goede neklengte mooie halslengte en bespiering. En zijn rug, schoft en lendenen zijn voldoende van lengte en ontwikkeling. Hij heeft een mooi en ruim voorbeen. Staat mooi op zijn benen. Uiteraard weer een mooie donkere kleur. Hij heeft Jazz in zich..

Ik vind het raar dat sommige zomaar beoordelen dat ik er niks aan gedaan heb. Hoe weten jullie dat? Omdat ik geen foto's plaats? Ik ben hier al een paar dagen mee bezig en ik kom er gewoon niet uit.

Zij, ze vinden bedoel ik d fokkers mee. Hie rheb ik helaas geen contact meer mee. Ik kijk bij deze paarden ook naar het karakter. En naar wat ze doorgeven aan de veulens. Ik kan simpel weg gewoon niet kiezen en wil dit graag in een keer goed hebben.

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:03

Nou ja wat een rare reacties!!!!!
Ze is toch bezig met der huiswerk en wilt graag kennis van andere horen.
Het lijkt wel of jullie haar juf zijn bah!!!
Ze is aan het leren en leren kan je alleen maar doen als je iets leest of er iets verteld word of als je iets opzoekt
In dit geval vraagt ze iets en is niet meer dan goed om haar te helpen.
Ze zou ook kopieeren en plakken kunnen doen.
Dit heet kennis vergaren.
Ik wou dat ik er meer verstand van had dan had ik je graag geholpen maar ben zelf maar een recreatie liefhebber.
Succes met je opdracht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:05

MalouEnVievv schreef:
Hoe weten jullie dat? Omdat ik geen foto's plaats?.

Ik zie geen linieaure score, ik zie geen info over de merries, ik zie geen info over de plus en negatieve punten van de merries. Ik zie een paar dingen waar het veulen aan moet voldoen, maar vervolgens zie ik geen lijstje met hengsten waarvan JIJ denkt dat hier aan mee kunnen helpen.

Het zou al heel anders over komen als je al die info geeft over de merries (en moederlijnen) en dat jij zegt Ik heb nu deze en deze hengsten, van hengst X denk ik dat hij wel goed de rug kan verbeteren, maar hij fokt wat kortbenig door. Hengst Y fokt veel hoogbenigheid, maar zijn achterbeen is van nature niet vlot en sterk genoeg. Wat voor risico loop ik bij merrie 1,2,3. En dan kun je aangeven wat je belangrijker vindt. Een vlot achterbeen of een hoogbenig paard. Merrie 3 heeft al veulens gehad daarvan waren de vaders Zus en Zoon. Bij veulen Z was dit en dat minder, ik denk dat hengst A dat wel kan beteren. Bij veulen B was dit en dat heel goed, dat wil ik behouden met hengst C. Dat soort dingen ontbreken en daarmee denk ik dat je dus echt nog wel wat meer aan je huiswerk kunt doen alvorens je hier gaat vragen geef eens een paar hengsten en dan is mijn opdracht af.

MalouEnVievv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 17:07

makkie79 schreef:
Nou ja wat een rare reacties!!!!!
Ze is toch bezig met der huiswerk en wilt graag kennis van andere horen.
Het lijkt wel of jullie haar juf zijn bah!!!
Ze is aan het leren en leren kan je alleen maar doen als je iets leest of er iets verteld word of als je iets opzoekt
In dit geval vraagt ze iets en is niet meer dan goed om haar te helpen.
Ze zou ook kopieeren en plakken kunnen doen.
Dit heet kennis vergaren.
Ik wou dat ik er meer verstand van had dan had ik je graag geholpen maar ben zelf maar een recreatie liefhebber.
Succes met je opdracht.

Heel erg bedankt! Dit dacht ik dus ook precies hetzelfde. Kan net zo goed knippen en plakken maar leer ik niks van :+ vraag gewoon om wat ideeen zodat ik weer wat verder kom en het kan bekijken. Nogmaals bedankt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:09

Dit topic hoort op STW als je daar de richtlijnen bekijkt: [STW] Regels en richtlijnen [STW] School, Studie en Werk
Citaat:
Vaste regels
Huiswerktopics zijn niet toegestaan. Je medebokkers zijn er natuurlijk niet om jouw huiswerk voor je te maken. Maak gebruik van je studieboeken, vraag meer uitleg aan je leraar, vraag advies aan klasgenoten, ouders, of vrienden. Via zoekmachines als http://www.google.com kan je ook veel informatie vinden over verschillende schoolonderwerpen. Wanneer je het na extra uitleg, eigen onderzoek, enzovoorts nog niet begrijpt, kan je hier om advies vragen. Open dan een goed onderbouwd topic op dit forum waarin je duidelijk aangeeft wat je zelf al gedaan hebt en waar je precies op vastloopt, zodat anderen je een zet in de goede richting kunnen geven.

MalouEnVievv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 17:13

Sammie schreef:
MalouEnVievv schreef:
Hoe weten jullie dat? Omdat ik geen foto's plaats?.

Ik zie geen linieaure score, ik zie geen info over de merries, ik zie geen info over de plus en negatieve punten van de merries. Ik zie een paar dingen waar het veulen aan moet voldoen, maar vervolgens zie ik geen lijstje met hengsten waarvan JIJ denkt dat hier aan mee kunnen helpen.

Het zou al heel anders over komen als je al die info geeft over de merries (en moederlijnen) en dat jij zegt Ik heb nu deze en deze hengsten, van hengst X denk ik dat hij wel goed de rug kan verbeteren, maar hij fokt wat kortbenig door. Hengst Y fokt veel hoogbenigheid, maar zijn achterbeen is van nature niet vlot en sterk genoeg. Wat voor risico loop ik bij merrie 1,2,3. En dan kun je aangeven wat je belangrijker vindt. Een vlot achterbeen of een hoogbenig paard. Merrie 3 heeft al veulens gehad daarvan waren de vaders Zus en Zoon. Bij veulen Z was dit en dat minder, ik denk dat hengst A dat wel kan beteren. Bij veulen B was dit en dat heel goed, dat wil ik behouden met hengst C. Dat soort dingen ontbreken en daarmee denk ik dat je dus echt nog wel wat meer aan je huiswerk kunt doen alvorens je hier gaat vragen geef eens een paar hengsten en dan is mijn opdracht af.

Ik heb de formulieren hier voor me op papier ik kan ze dan moeilijk hier plaatsen? Nogmaals ik heb zelf ook hengsten gevonden en heel internet afgestruind naar info ik wil gewoon wat meer ideeen en aangezien ik in opleiding ben en het moet Leren weet ik dus niet alles van hoe de paarden zijn en waar ik dan op moet letten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:13

Je kunt het toch overtypen of even een foto maken en die hier plaatsen?

MalouEnVievv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 17:15

Sammie schreef:
Dit topic hoort op STW als je daar de richtlijnen bekijkt: [STW] Regels en richtlijnen [STW] School, Studie en Werk
Citaat:
Vaste regels
Huiswerktopics zijn niet toegestaan. Je medebokkers zijn er natuurlijk niet om jouw huiswerk voor je te maken. Maak gebruik van je studieboeken, vraag meer uitleg aan je leraar, vraag advies aan klasgenoten, ouders, of vrienden. Via zoekmachines als http://www.google.com kan je ook veel informatie vinden over verschillende schoolonderwerpen. Wanneer je het na extra uitleg, eigen onderzoek, enzovoorts nog niet begrijpt, kan je hier om advies vragen. Open dan een goed onderbouwd topic op dit forum waarin je duidelijk aangeeft wat je zelf al gedaan hebt en waar je precies op vastloopt, zodat anderen je een zet in de goede richting kunnen geven.

Dankje, hoe zet ik dit daar dan neer? aangezien ik echt wel mijn best heb gedaan maar er niet uitkom. Ik maak altijd alles zelf ik heb nu geen inspiratie meer. Ik zou het zo willen laten zien wat ik al allemaal heb maar dat staat niet op de pc

MalouEnVievv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 17:16

capopjekop schreef:
Je kunt het toch overtypen of even een foto maken en die hier plaatsen?

overtypen nee geen oplossing :+ foto heb ik gemaakt, je ziet het er alleen niet goed op.. en dan weet ik niet hoe ik hier foto"s moet plaatsen :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:17

Uploaden via een uploadsite zoals mijnalbum.nl of imageshack.us en dan de directe link hier plaatsen of tussen zetten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:43

Moderatoropmerking:
graag even van de merries een goede standfoto en of bewegingsfoto/filmpje te plaatsen. De plus en minpunten van de merries en wat de hengsten moeten verankeren of verbeteren. Verder wil ik er even op wijzen dat het topic in theorie misschien wel op STW hoort maar dat op EHK de kenners zitten. Het topic past dus beter hier waar TS kans heeft op de meeste en beste antwoorden op haar vragen.