Omdat ik zelf bewust wil fokken en niet zomaar een hengst op mijn merrie wil, vraag ik hier op bokt advies voor een gepaste hengst wat evt. een goede keuze kan zijn. Ben namelijk geen fokker dus beetje hulp van mensen die er vanstand van hebben hier zou ik graag op prijs stellen
.Wat over de merrie:
Afstamming: *klik voor afstamming*
Ze is een onrustige merrie maar hartstikke lieve en betrouwebare merrie, ze doet namelijk licht weven als ze zenuwachtig is en wat knarsen tanden. Ik heb haar van een fokker die eerder veulens met haar heeft gefokt en volgens de lokale dierenarst waren het altijd goede veulens met potentie in de sport.
Verder vind ik haar achterhand te veel onder de massa staan, maar loopt wel goed ruim en heeft van zichzelf al een gebalanceerde gallop en loopt in takt.
Ze is erg werkwillig en pakt alles snel op, maar is wat onzeker in het doen van nieuwe dingen dan slaat ze op slot en blijft ze staan en rilt ze maar met geruststelling doet ze het wel voor je.
Zoek een hengst die wat meer met front fokt omdat mijn merrie in de bouw wat smal is in de hals.
En wat meer in maat omdat mijn merrie maar ongeveer 1.63m. is.
Een bonte/ appaloosa gepaste hengst zou ik echt geweldig vinden, maar andere hengsten zeker welkom, wel een met een rustig karakter omdat mijn merrie al van zichzelf gestrest is.
Dressuur hengsten ben ik zelf niet zo weg van omdat ze gevoeliger zijn dan springpaarden of allround paarden, maar ik sta voor alles open!
Hoop hier genoeg info te hebben vermeld
Heb helaas niet de beste foto's sorry hiervoor!

http://i48.tinypic.com/29go4s2.jpg