Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
natascha1100 schreef:hij staat samen met zijn vriendjes in de weide als hengst en gaat super
hij heeft al 1 merrie gedekt die van onze hoefsmid die vond de papieren niet zo belangrijk
in april 2013 word het veulentje verwacht
http://i50.tinypic.com/33b2611.jpg
natascha1100 schreef:.mijn hoefsmid wou het veulentje houden voor zichzelf en niet voor de verkoop
anneliesdj schreef:Het niet goedgekeurd zijn zou voor mij niet zo'n heel groot probleem zijn, als er maar papieren bij zitten en hij rontgen gekeurd is.
Aan de papieren kun je toch enige voorspelling geven hoe hij zal fokken ed, weet je wat je kunt verwachten, kun je ook bewust combineren met bepaalde bloedlijnen.
Goedgekeurd kunnen ze op latere leeftijd ook nog worden, als de eigenaar er maar serieus mee bezig is, de hengst wordt in de sport uitgebracht en hij selectief is qua merriemateriaal.
anneliesdj schreef:Bij andere stamboeken krijg je geen boete maar komt je veulen in het B register.
En ik noemde ook al een betrokken eigenaar, een rontgen keuring is voor mij een eis.
En de hengst moet gewoon gereden en in de sport uitgebracht worden, je hebt niets aan een veulen van een hengst die zijn hele leven niets anders heeft gedaan dan aan een touwtje achter een merrie staan.
Bij het avs is dat nog weer anders omdat je ook show hebt, daar zijn genoeg hengsten die alleen geshowd worden en niet in de sport lopen, sommigen worden niet eens gereden. Als ik een av zou fokken zou ik dan liever gaan voor een niet ggk hengst die goed in de sport loop dan een ggk die alleen geshowd wordt.