Exterieur polansky x elcaro (evt hengstenkeuze)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zuske

Exterieur polansky x elcaro (evt hengstenkeuze)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 12:12

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn merrie vinden. Graag zou ik goede, maar natuurlijk ook slechte punten horen. Ik wil misschien volgend jaar een veulentje met haar fokken. Als er een hengst bij jullie opkomt hoor ik dat ook graag. Ze heeft een tijdje stil gestaan omdat ze kreupel was en behoorlijk last van haar gebit heeft gehad, maar ze is nu weer goed. We zijn het rijden weer aan het oppakken. Ze kan hierdoor wat slap in haar bespiering zitten. Vooral bij haar croupe valt mij dat op.

Ze heeft een superkarakter, ze is sensibel, maar niet kijkerig. Braaf en niet slap voor het been. Doet altijd haar best. Meewerkend karakter. Nog nooit gesteigerd of gebokt.

Afbeelding
Shot van een filmpje waar ze vierkant stond, helaas wel bandages.

Afbeelding
Hier zonder bandages.

Tijdens het rijden: (galop en draf)
http://www.youtube.com/watch?v=6viSA9SVJyA

Tijdens longeren (draf):
http://www.youtube.com/watch?v=zmVss7sA ... e=youtu.be

zuske

Re: Exterieur polansky x elcaro (evt hengstenkeuze)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 14:40

Ze is 1.64. Zelf vind ik dat ze een beter voorbeen mag hebben. Achterbeen is goed en karakter ook.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:50

Van 2 foto's kan ik dta niet zeggen staat ze altijd zo met voor naar binnen en achter wat koe hakkig? Dan zeker beenstand verbeteren mocht je gaan fokken. Mist misschien iets lengte in de hals. Rug is goed in lengte en in bespiering.

Lijkt in de filmpjes wel wat sleperig en slap in achterbeen gebruik , misschien een hengst met een sterke achterhand gebruiken en die dit ook doorfokt.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 13:24

Nog meer foto's van haar beenstand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind dat er niets mis is met haar achterbeengebruik. Maar natuurlijk waardeer ik je mening wel!

Nog meer bokkers die een mening hebben over haar exterieur? En een hengstensuggestie hebben?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:31

Haar voorbeenstand op die 2e foto,daar lijkt ze toontredend en wat bol in de kniee'n..daar zou ik goed op letten bij een eventuele hengst.Ook is haar achterbeen wat aan de lange kant,ze gebruikt hem wel goed maar hier zou je op kunnen verbeteren.

Wat in mij opkomt bij deze merrie is een hengst uitkiezen met Ferro bloed.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 10:53

Dank je wel voor je reactie. Ik zal eens uitzoeken wat toontredend is en bol in haar knieen. Ben pas een beginner en ben nieuwsgierig naar exterieur, maar weet niet zo goed waar ik het zoeken moet. Zijn er nog meer mensen die een mening hebben?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:37

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:39

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:45

Ik denk dat die beenstanden wel meevallen, het lijkt zo, omdat de foto niet recht van voren gemaakt is denk ik.

Achterbeen gebruik is best okay, maar wel iets om te verankeren vind ik. Ze zou wel iets meer ruimte aan de voorkant mogen hebben. Ze heeft wat een stijl schouder.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 15:21

Lante schreef:
Ik denk dat die beenstanden wel meevallen, het lijkt zo, omdat de foto niet recht van voren gemaakt is denk ik.

Achterbeen gebruik is best okay, maar wel iets om te verankeren vind ik. Ze zou wel iets meer ruimte aan de voorkant mogen hebben. Ze heeft wat een stijl schouder.

Bedankt voor je reactie. Ze is inderdaad niet toontredend, zie evt andere foto's. Welke hengst zou jij uitzoeken bij deze merrie?