Doordat mijn merrie met een peesblessure staat, en we volgens utrecht zeker op een half jaar stil staan moeten rekenen hebben meerdere mensen mij gevraagd waarom ik mijn merrie niet laat dekken. Nu was het zeker in de toekomst wel een keer het geval (heb meerdere malen met een Sultan merrie gefokt) maar nu wilde ik met deze toch eigenlijk de sport in. Nu dat er voorlopig dus niet in zit, ben ik er dus over te denken om met haar een veulen te fokken. Ik ben er nog erg over aan het denken, maar mocht ze binnenkort hengstig worden, en ik wil de stap gaan nemen, dan moeten we natuurlijk wel een hengst hebben. Dus vandaar dit topic. Zoewendy is een merrie die uit de endy-lijn komt,en dus een fijn papier heeft om mee te fokken. Ze is een zeer fijne merrie die ontzettend kan bewegen, met name haar stap is zeer goed, maar ook op haar draf is weinig aan te merken. De galop zou wat meer balans en bergop gesprongen kunnen worden. Ze is 1.64 m en ik zou toch wat meer maat in het veulen zien, grootramiger en een eventueel wat langer voorbeen. Verder zoek ik een hengst met een fijn karakter,die dit dus ook kan verbeteren. Hebben jullie suggesties? Zoewendy zelf staat op de een of andere reden nog niet op horsetelex maar haar volle broer wel :http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/84590 Zelf dacht ik aan Bon Bravour, voor de maat, souplesse en eventueel karakter (ookal is daar nog niet super veel over bekend. Hoe denken jullie over hem op deze merrie? Of hebben jullie nog suggesties? Ik weet het, een goed paard kent geen kleur, maar toch zie ik liever geen vos, erg he?! haha Ook wil ik niet meer uitgeven dan +-1000- Euro.
Schouder lijkt op de foto steiler dan dat ie is. Ze beweegt in ieder geval met veel schouder, dus dat hoeft niet veel te verbeteren denk ik,is een erg sterk punt van haar. De wat korte rug ben ik met je eens, deze mag meer lengte hebben, vandaar dat grootramige wat ik liever zou zien. Desperado lijkt me inderdaad wel wat, alleen weet ik nog niet zo veel van hem af. Enig idee wat voor karakters hij zou doorgeven. Houston ben ik niet echt fan van, gezien de karakters, en Armani is niet mijn type paard. Prinz K3 ken ik niet goed, en ik gebruik het liefst gewoon een KWPN erkende hengst.