Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anneliesdj schreef:Ja zoals ik al zei heb je bij een cremello of perlino gegarandeerd een veulen met een verdunning, dus ALTIJD een palomino, valk of smokey black.
Bij Cream on Top heb je 50% kans op een verdunning en 50% kans op een 'gewoon' gekleurd veulen.
Maar cream on top lijkt me in jouw geval veel intressanter qua bloedvoering en dan zou ik de mindere kans voor lief nemen maar dat is natuurlijk ook wat je zelf graag wilt.
Hoeveel veulens heb je al van de merrie en uit welke hengsten?
Peterina schreef:Omdat de hengst Weissgold homozygoot is voor Agouti en dus altijd op zwart een valk gekleurd veulen zal geven.
anneliesdj schreef:Peterina schreef:Omdat de hengst Weissgold homozygoot is voor Agouti en dus altijd op zwart een valk gekleurd veulen zal geven.
Dus zal het nooit een zwarte worden, of de merrie nu homozygoot is of niet.
Als de merrie vosfactor draagt heb je 50/50 op palomino of valk, draagt ze GEEN vos dan wordt het 100% een valk.
Peterina schreef:Eigenlijk qua bloedvoering niet zoveel interessanter omdat er bijna noppes aansluiting is met die van de merrie en je zit nog altijd met het 'vreemd' bloed van ASB in de 4e generatie van een hengst die door het KWPN is afgekeurd.