hengst gezocht voor mijn KWPN merrie hemmingway x Amethist

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saartje1985

hengst gezocht voor mijn KWPN merrie hemmingway x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 00:34

Zoek een hengst met een goed en ruim voorbeen.

min punten:
- korte rug/ week
- schuine korte kruis
- vlak voor been
- zou meer ontwikkeling in haar voorhand willen zien
- zou meer souplesse in haar beweging willen zien
- achterhand mag sterker zijn en vlugger
- mag meer berg opwaarts lopen van uit de schoft
- bloed uitstraling mag meer

plus punten:
- mooie hals
- ze heeft voldoende ruimte in haar lopen
- werkwillig karakter
- fijn in de omgang

Link: http://www.mijnalbum.nl/Foto-UCT8GU6I-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QVXMVF73-D.jpg

Ben benieuwd naar julie reacties, alles tips zijn van harte welkom!!
Moet nu toch snel beslissen, dekseizoen is aangebroken en heb nog geen keuze kunnen maken :-)

Hengst moet wel een bewezen hengst zijn :-)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 00:49

Wat zoek je nog meer in een hengst? Eén goed voorbeen vind ik wat zuinig. Ik ken sowieso al meerdere hengsten die twee voorbenen hebben die het allebei doen. Sorry. :o

saartje1985

Re: hengst gezocht voor mijn KWPN merrie hemmingway x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 10:20

Als je kijkt naar mijn min punten dan zie je wat ik allemaal graag zou verbeteren bij mijn merrie. Dat is wel iets meer dan alleen een goed voorbeen :-)

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:58

Wat mij te beginnen schiet is Johnson.

Een hengst die de beweging kan verbeteren, voornamelijk het bergopwaarste en hij geeft vaak paarden met veel uitstraling.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 07:59

Dus je wilt de voorhand verbeteren en het achterbeen, plus meer rek en souplesse, maar wel een sterke bovenlijn. Genoeg bloed en opwaarts model...
Dat is nogal wat :P

Ampere?
Zal niet heel veel rek geven, maar wel sterke bovenlijn, goed achterbeen, rijke voorhand, opwaarts model met dito bewegingen en extra galop.\

Of Westpoint?
Geeft veel rek, goede galop, goede stap, opwaarts model, prima bovenlijn en prima karakter. Geeft niet echt mooie types...

Verder kun je bijna beter gewoon een leuk veulen of paard kopen als je daadwerkelijk zoveel moet verbeteren op je merrie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:17

Je hebt een hengst nodig die een goede voorbeenstand geeft want dat is een aandachtspunt op je merrie zo te zien.Verder denk ik dat vooral de bovenlijn verbeterd moet worden.
Hierbij denk ik aan Florencio of zijn zoon Charmeur.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:33

smeetjoew schreef:
Dus je wilt de voorhand verbeteren en het achterbeen, plus meer rek en souplesse, maar wel een sterke bovenlijn. Genoeg bloed en opwaarts model...
Dat is nogal wat :P

Ampere?
Zal niet heel veel rek geven, maar wel sterke bovenlijn, goed achterbeen, rijke voorhand, opwaarts model met dito bewegingen en extra galop.\

Of Westpoint?
Geeft veel rek, goede galop, goede stap, opwaarts model, prima bovenlijn en prima karakter. Geeft niet echt mooie types...

Verder kun je bijna beter gewoon een leuk veulen of paard kopen als je daadwerkelijk zoveel moet verbeteren op je merrie.

Klopt precies. 'Onze' westpoint heeft hele goede stap en hele goede galop. Prima karakter en goede bovenlijn. Niet een heel mooi type inderdaad. Die van ons is wel compact .

saartje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 17:04

Ik dacht zelf aan Wynton of moorland bodyguard, die hebben een goed achterbeen en voorbeen. Wat hun voor of nadeel is ben ik nog niet achter.

hey smeetjoew, ik heb bij mijn merrie alleen kritische beoordeeld omdat ik met haar maar een keer wil dekken. Heb al een aantal hengstenhouders gemaild en iedereen ziet weer schillende dingen die kunnen verbeteren vandaar dat ik sommige dingen er ook bij heb gezet.

Daardoor wordt het ook lastig om een keuze te maken :-)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:07

ik denk dat Wynton wel een goede keuze kan zijn, 3 jarige nakomelingen zagen er heel goed uit dit jaar, en zelf kan hij het niet beter doen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:34

Wynton past op heel veel fronten ook super, maar de hengst heeft wel echt een merrie nodig met behoorlijk wat rek in het middenstuk, anders krijg je echt een popje. Hoeft niet perse een nadeel te zijn, maar fijn is wel als er wat rek in zit. Maar verder zal hij qua type, model, karakter en beweging idd goed verbeteren.

saartje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:26

wat rek in het middenstuk bedoel je?? souplesse? Die van mij is heel flexibel in zijn midden rif.