Hengstenkeuze voor Pincus x Sultan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LolaTFB

Hengstenkeuze voor Pincus x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 19:37

Ik zit eraan te denken om mijn merrie te laten dekken maar ik weet nog niet precies welke hengst. Ik heb er een paar in m'n hoofd maar ik zou graag meningen van anderen horen. Voor de volledige afstamming: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/283857

Pluspunten:
Paard is ongelooflijk fijn in het karakter, zit geen kwaaiigheid in maar zou een tikje pittiger mogen.
Sterk paard, mooie stevige hals, goede verbindingen (voor zover ik er verstand van heb)
Goed achterbeen, treedt goed onder.

Verbeterpunten:
Beweging: paard beweegt correct maar niets aparts. Ik zou graag een hengst hebben welke zowel voor als achter actief is in de benen met veel lossigheid.
Mag wat moderner van type en losser/elastischer in de rug, misschien wat langbeniger.

Standfoto:
Afbeelding

Foto draf:
Afbeelding

Al met al zoek ik een hengst die met name wat beweging toe kan voegen en wat 'bloed' heeft. Ik wil het veulen voor mezelf houden als opvolging. Zoals gezegd heb ik wel wat in m'n hoofd maar ik zou graag horen wat voor suggesties jullie hebben.

Als jullie nog meer willen weten hoor ik het graag!

NatasjavE

Re: Hengstenkeuze voor Pincus x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:00

Apache? Heel veel trit in de benen. Veel lossigheid, meer pit, modern dressuurtype.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:51

Dank je NatasjavE, die had ik inderdaad zelf in eerste instantie ook op het oog,

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:59

Die kwam ook in mijn hoofd op,verder Vivaldi,Tuschinksky {maar die dekt alleen niet dit jaar}..inieder geval geeft Krack C bloed vaak het karakter wat je zoekt in combi met meer beweging.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:10

Ook nog een optie is de hengst Valeron,geeft heel veel beweging en souplesse en een goed achterbeen gebruik..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:13

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 17:54

Valeron, daar zou ik zelf in eerste instantie niet op zijn gekomen, bedankt voor de tip, ik ga hem eens bekijken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:14

Die Krack C zoon uit de lijn van Van Helvoirt, Zhivago?
Heeft de hals trouwens wel een beetje hetzelfde staan als je merrie.

Was dit mijn merrie, dan was dit een extra aandachtpunt, naar mijn smaak komt die hals te diep uit de borst. Plus de hoofd/halsverbinding vind ik te zwaar. Een hengst als Dream Boy past kwa halsaanzet beter.
Denk dat Dream Boy je verder ook wel zou kunnen passen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:21

en tolando, is wel alleen nog diepvries, maar ik ken verschillende met hoge benen, en veel lossigheid. en die hebben ook echt super karakters

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:10

Ik ben het met je eens dat de hals wat te diep uit de borst komt, de hoofd-hals verbinding is misschien op het oog zwaar maar is met rijden niet als negatief te ervaren. Maar het is wel een aandachtspunt, het moet niet zwaarder worden.

Ik ga de genoemde hengsten eens onder de loep nemen, dank jullie voor de input!