heeft vrijspringen voor 3jarige paarden en exterieurkeuring op 3jarige leeftijd gewonnen bij de 4jarigen behaalde ze de 2de plaats, vooral bemerkingen op haar maat en vermogen
heeft vorig jaar een veulen van Cadence van 't Gelutt gegeven, heel veel karakter, niet voldoende maat is nu drachtig van Krunch de Breve
PLUSPUNTEN van de merrie 1 super karakter en ingesteldheid 2 goede techniek 3 achter goed uitzwaaien 4 goede galop
VERBETERPUNTEN 1 vermogen 2 correct beenwerk 3 maat
Beter beenwerk is inderdaad een aandachtspunt, zo te zien aan de foto's.
De hengsten waar ik wel eens naar zou durven kijken fokken allen maat en vermogen, hoe het zit qua beenwerk weet ik zo niet. -Een van de Sittes, Ugano of Ogano. Ugano is helaas net overleden, dus vers is beetje moeilijk dan. -Mylord Carthago (die helaas wel heel duur geworden is) vermogen, evenwicht, goede galop -Couletto -Tornesch: chique, bloed, en lux staat toch niet bekend om ze klein te geven. -Adorado -Action Breaker, hoewel deze ook wel kunnen verschillen in type -I'm Special de muze (hoewel inteelt op Diamant) maar volgens mij één vd hengsten om komende jaren in de gaten te houden -Lauterbach, 1 vd betere Landor S zonen, aangezien je merrie toch goed uitzwaait -Vleut -Quaprice du bois margot -Bamako de muze, hoewel exterieurmatig ook niet de meest correcte, maar geeft nakomelingen met heel veel kwaliteit -Cartani lijkt interessant. Maat, vermogen, en Carthago heeft met Diamant al de fantastische emerald opgeleverd -Asca Z, begint mij steeds meer van zijn kwaliteiten te overtuigen. Heerlijk paard!
Verdere opties Stakkato zoon Spartacus of Scendix (ivm maat weet ik zou niet), Catoki misschien? Als je goed beenwerk wil, zou ik wegblijven van alles wat nabab is, hoewel de kwaliteit van zijn producten vnl groot is Interessante hengsten die het goed doen in de sport momenteel Tripple X en Orient express, deze hebben alles wat een goed paard moet hebben, al denk ik niet dat ze beschikbaar zijn voor de sport. Misschien de vaders Namelus of Quick star. Toulon zou ik niet doen ivm maat!! Kan echt nog wel kleintjes geven
phu, er zijn zoveel hengsten die wel iets kunnen hebben, ik heb er alvast een paar gegeven die mijn aandacht getrokken hebben
Sorry voor het lange wachten op een reactie! Heb een hele tijd zonder pc gezeten.
De merrie heeft ondertussen een veulen van Krunch de Breve gegeven. Het is een vos merrietjes. En ik ben er behoorlijk tevreden mee. De maat is goed, mooi type en hoofdje, en de bewegingen vallen super goed mee. De foto's probeer ik morgen te plaatsen. Ik zal ook nieuwe foto's van haar veulen van vorig jaar plaatsen. Momenteel denk ik er over om de merrie misschien opnieuw van Krunch de Breve te laten dekken. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie mening eens de foto's online staan. Bedankt alvast!
Dakario
Geplaatst: 18-06-12 12:09
1 van de opvallende hengsten was Tornesch, Elvis der Putte (inteelt op Diamant) en Emerald van Ruytershof. Van Emerald is ondertussen geen sperma meer. Tornesch zou kunnen passen. Komen mooie veulens van met maat en beenwerk!
besita
Geplaatst: 18-06-12 13:27
brrrr toch geen inteelt op Diamant en dan nog zo dichtbij ..zou ik nooit aanraden of doen Diamant past mooi en het beste met " vreemd bloed " Carthago zonen/bloed bvb Cartano, Clearway etc kijk ook eens naar Cuba bvb ( Cassini II x Nimmerdor ) : maat , vermogen en "easy rijderij " Malito de réve eventueel
OnTheRocks
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-12 22:08
Ik heb een nieuw album gemaakt van haar veulen van Krunch de Breve.
geboren op 9/06/2012. Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie. Ikzelf ben er heel tevreden mee en denk erover om terug dezelfde combinatie te maken, hoewel ik toch graag iets nieuw zou proberen...
en inteelt op Diamant ben ik ook geen fan van...
Clearway lijkt mij wel wat, en ook Castellino spreekt me enorm aan! bedankt voor de reacties.
Mylord Carthago had ik vorig jaar van willen dekken, maar er was zo moeilijk aan sperma te geraken (ik was nogal laat op het jaar)
zouden jullie nogmaals met Krunch de Breve fokken of zijn jullie ook meer voor een verassing..?
Quaprice du Bois Margot vind ik wel een interessante hengst, maar tis precies nogal duur zouden jullie een hengst met Quidam bloed aanraden?
de laatste link met foto's lukt!!
_RobinA_
Geplaatst: 22-06-12 19:29
Nu kan ik ze idd zien Erg leuk veulen
OnTheRocks
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-12 08:24
Dank je! Hoe is jouw Krunch?
Cilya
Geplaatst: 25-06-12 10:48
Celano dan ?
Ik heb dit jaar 2 merries bij Mylord Carthago gedaan, bij de ene hengstenhouder moet je per rietje betalen (850 euro incl btw) en bij een andere heb ik 1400 euro bij dracht betaald. Dit valt me reuze mee voor zo'n goede hengst! Jammer genoeg heeft hij nog geen bewezen nakomelingen gebracht, maar zelf presteerd hij enorm goed in de sport! Mijn 3 jarige merrie was van 1 rietje drachtig, mijn andere merrie helaas niet, dus toen was ik wel even zuur, en ben ik naar een andere hengstenhouder gegaan waar ik 1400 euro bij dracht betaal..
Het sperma van Cornet Obolensky schijnt slecht te zijn, ik wou 1 van mijn merries het liefste bij cornet doen maar iedereen raade het me af vanwege de slechte kwaliteit van het (diepvries) sperma...
OnTheRocks
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-12 11:28
Hoi, bij wie ben je geweest voor Mylord Carthago? kon je het rietje ophalen?
Wat vinden jullie van i am moerhoeve's star? Een hengst met veel maat en heel veel vermogen. En hij komt uit een super stam met moeders die allemaal topniveau gelopen hebben. Wel nog een jonge hengst dus veel zekerheid heb je niet maar hij lijkt me wel het proberen waard.?
het zal hoogstwaarschijnlijk terug Krunch worden, het veulen beweegt uitzonderlijk goed en ben er heel tevreden mee. ook qua beenwerk lijkt het een hele verbetering. het veulen is groot genoeg en mooi van type. heel erg bedankt iedereen voor de tips. volgend jaar wil ik zeker een andere hengst proberen, maar nu was ik ook een beetje laat met zoeken.
Cilya
Geplaatst: 10-08-12 09:07
Ik heb via Hein Peeters in Diever en via Zwartjes (Tivoli) in Raalte sperma van Mylord Carthago kunnen krijgen. Zij hebben dit op voorraad.