Brave KWPN hengst gezocht voor temperamentvolle springmerrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

m_goodluck

Brave KWPN hengst gezocht voor temperamentvolle springmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 16:56

Beste bokkers,

Dit jaar wil ik mijn springmerrie Miamora laten dekken.
Graag hoor ik welke hengst jullie geschikt vinden voor deze merrie (liefst met onderbouwend commentaar!)

Via onderstaande site kun je haar afstamming bekijken:
http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=190965

Algemene info:
- 1.67 m
- hevig karakter
- bruin, zonder aftekeningen

Verbeterpunten/eisen hengst:
- wederom karakter ;)
- merrie heeft een vlakke galop, breekt achter af
- merrie is een bloederig type en dit wil ik graag erin houden/verbeteren (fokt 'grove' nakomelingen)
- KWPN hengst is een vereiste
- voorkeur gaat uit naar een bewezen hengst
- dekgeld niet belangrijk

Foto merrie:

Afbeelding

Foto's van nakomelingen heb ik ook, maar mijn pc is nu erg langzaam dus die komen wellicht nog!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt iig!

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:26

Helemaal niemand???

Aieshja

Re: Brave KWPN hengst gezocht voor temperamentvolle springmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:34

Ik ga even kijken :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:36

Iets meer geduld?
Heb je ook een betere foto. Op deze foto staat ze met het achterbeen wel heel apart.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:43

Wat dacht je van Verdi?
Quidam De REVEL X LandgrafI

De hengst die Maikel van Der Vleuten rijdt, ik vind het een luxe paard, galop vind ik netjes in orde en ik heb een aantal nakomelingen gezien. En die sprongen ook mooi, ook erg voorzichtig. Betrouwbaarheid springen is ook 85%
http://cms.kwpn.nl/mediafile/0002/9804/spr.pdf

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:59

Animo? In het begin een moeilijk paard, maar zodra je de band hebt, gaan ze door het vuur voor je!
Krunch de breve
Andiamo Z
Placido
Concorde
Alme Z
Carthago Z

Weet niet of sommige genoemde nog makkelijk sperma te vinden zijn, maar heb een paar paarden gehad waar ik goede commentaar over heb met deze afstammelingen.

Denk wel dat je eens wat iets breder paard kunt pakken, want volgensmij is je merrie tamelijk smal?
Of je moet dat fijn vinden natuurlijk, maar ik houdt van paarden die wat lekker gebouwd zijn. :D

Misschien eens op zangersheide.be kijken?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:09

Animo zat ik ook aan te denken ja, vaak zijn die paarden vrij pittig. Maar wel goudeerlijk.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:14

Aieshja schreef:
Animo zat ik ook aan te denken ja, vaak zijn die paarden vrij pittig. Maar wel goudeerlijk.

Inderdaad! :D En voorzichtig ook nog.
Kijk mijn profiel, merrie zelf is van placido, en daarachter zit weer Animo.

En omdat TS graag de pittigheid wilt behouden, lijkt me dit ook een zeer geschikt paard.
Alleen moet je wel snel zijn, omdat Animo onlangs (2maanden terug geloof ik) overleden is..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:34

xPenny schreef:
Animo? In het begin een moeilijk paard, maar zodra je de band hebt, gaan ze door het vuur voor je!
Krunch de breve
Andiamo Z
Placido
Concorde
Alme Z
Carthago Z

Weet niet of sommige genoemde nog makkelijk sperma te vinden zijn, maar heb een paar paarden gehad waar ik goede commentaar over heb met deze afstammelingen.

Denk wel dat je eens wat iets breder paard kunt pakken, want volgensmij is je merrie tamelijk smal?
Of je moet dat fijn vinden natuurlijk, maar ik houdt van paarden die wat lekker gebouwd zijn. :D

Alme is al heel lang dood en Alme was de groot mogelijke lastpak denkbaar.Alme liet zich niet longeren.
Ik heb een Alme gereden, een kleinkind en een achterklein kind. En die lieten zich ook niet longeren overigens. En ze waren bij tijd en wijlen echt maf.
Springen ja dat kunnen ze...dat wel.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:39

NatasjavE schreef:
xPenny schreef:
Krunch de breve
Andiamo Z
Placido
Concorde
Alme Z
Carthago Z

Alme is al heel lang dood en Alme was de groot mogelijke lastpak denkbaar.Alme liet zich niet longeren.
Ik heb een Alme gereden, een kleinkind en een achterklein kind. En die lieten zich ook niet longeren overigens. En ze waren bij tijd en wijlen echt maf.
Springen ja dat kunnen ze...dat wel.

Hetzelfde als Animo, een zoon van hem.
Maar ik bedoel met de hengsten, een impressie over eventuele zonen van hem?
Net zoals Placido, daar heb je Eurocommerce Napels weer, placido is niet (bijna niet) te verkrijgen ivm met onvruchtbaarheid.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:42

Verdi is een zoon van Quidam de Revel, het is wel bekend hoe nakomelingen het van hem doen (Goed) en wat hun karaktereigenschappen zijn.
Verdi is natuurlijk een vrij ''jonge'' hengst, maar zijn eerste jaargang moet inmiddels wel in de ring verschenen zijn. Ik ken er eentje die nu M springt, erg voorzichtig en makkelijk te rijden.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:46

Leuk dat je een rechtstreekse topas hebt!

Animo/andiamo zou ik nietdoen voor karakter. Moet je echt liggen en dat is bij veel ruiters niet ;).

Carthago kan maar denk jiet dat het past.

Krunch zou wel kunnen dat is alleen diepvries (we hebben zelf ook een krunch x topas gefokt zeer goed dier). Geeft erg fijn/koel karakter.

Landjonker geeft ze braaf en grof/groot maar is ook diepvries (wel enorm goede moederlijn). Is alleen geen kwpn.

Revenge w wel kwpn zou ook wel passen geeft maat karakter toch scheut animo maar niet te gek.

Jodokus geeft ze wel groot lomp maar wel koel

Napels kan idd ook al weet ik niet of je dat qua maat moet doen

Tja verder kan ik qua kwpn zo even niks bedenken maar er zijn er nog wel meer ;)

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:19

colette_007 schreef:
Leuk dat je een rechtstreekse topas hebt!

Animo/andiamo zou ik nietdoen voor karakter. Moet je echt liggen en dat is bij veel ruiters niet ;).

Carthago kan maar denk jiet dat het past.

Krunch zou wel kunnen dat is alleen diepvries (we hebben zelf ook een krunch x topas gefokt zeer goed dier). Geeft erg fijn/koel karakter.

Landjonker geeft ze braaf en grof/groot maar is ook diepvries (wel enorm goede moederlijn). Is alleen geen kwpn.

Revenge w wel kwpn zou ook wel passen geeft maat karakter toch scheut animo maar niet te gek.

Jodokus geeft ze wel groot lomp maar wel koel

Napels kan idd ook al weet ik niet of je dat qua maat moet doen

Tja verder kan ik qua kwpn zo even niks bedenken maar er zijn er nog wel meer ;)

Heb een andiamo hengst van 1.80 gereden, zeer fijn paard en braaf ook! Maar heb hier maar eenmalig paard van gehad, dus kan niet oordelen over andere karakters van meerdere nakomelingen.
Net zoals ik een van placido v. Animo gehad heb. Fijne merrie, wel pit maar nog nooit een verkeerde beweging gemaakt! Terwijl ik hoor dat dat ook zeer lastige paarden moeten zijn..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:33

een hengst die goed bij je merrie zou passen is Cartano :j
zoek de hengst eens op ..
verder ook Cardento
Cannabis Z
Ukato zou ook nog een optie kunnen zijn

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 03:11

Eerste ingeving: Calido I

fokt mooie types, verbetert galop, ...

+:)+

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 03:29

Als je geen bezwaar hebt tegen dv sperma zou je Sydney kunnen overwegen, ken daar erg veel fijne en veelzijdige paarden van.

eye_dian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:11

Peter pan

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 21:36

Thanks voor alle reacties! :D

Voornamelijk de hengst Ukato spreekt me erg aan, heeft iemand hier meer informatie over?
Fokt deze hengst 'groot' en weet iemand wat het dekgeld is??

Ook Calido I en Cartano zijn interessant. Weet iemand wat de dekgelden hiervan zijn!

Alvast bedankt en als iemand nog andere opties heeft hoor ik het graag!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:12

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:40

eye_dian schreef:
Peter pan

ja peter pan, geweldig :D

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 19:23

Heb mijn zinnen nu gezet op Tangelo van de Zuuthoeve of Mermus R.
Welke hengst past volgens jullie het beste bij deze merrie en wat zijn de voors- en tegens- van beide hengsten?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:26

Vraag een dekstation om hulp! Neem je merrie een keer mee en laat je goed informeren!

Animo lijkt me nou niet bepaald een fijne hengst om op al zo'n karaktervolle merrie te zetten! Ik heb totaal geen kijk op de fokkerij dus ik kan je helaas niet helpen.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:57

m_goodluck schreef:
Heb mijn zinnen nu gezet op Tangelo van de Zuuthoeve of Mermus R.
Welke hengst past volgens jullie het beste bij deze merrie en wat zijn de voors- en tegens- van beide hengsten?

Heb ook een topas merrie, zou zelf niet gaan voor beide hengsten, veelste duur :D

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:13

Tangelo van de Zuuthoeve heb ik voor mijn merrie gehad. Hij heeft een vergrotende factor, kan goede beweging vererven en ik vind ook dat hij hier verbeterd heeft bij mijn merrie, ook op het karakter. MIjn merrie heeft overigens een fijn karakter, maar wel heel heftig. Haar dochter van Tangelo is bedachtzamer en rustiger. Tangelo van de Zuuthoeve vererft ook een hele goede galop. Ik kan hem eigenlijk wel aanraden. HIj geeft alleen wel veel wit.

Het prettige karakter van Tangelo van de Zuuthoeve komt weg via zijn moeder, een dochter van Laudanum xx. Het feit dat hij keur verklaard is, is omdat hij zich bewezen heeft in zijn kinderen.

Afbeelding
Dit jaar wordt ze in juni alweer 2.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:22

Tangelo staat nu wel niet bekend voor zijn 'goede galop' :o