Nu kwam ik Valdez tegen, dat is een nakomeling van Houston. Deze hengst heeft veel maat, fokt dit ook door en past qua verbeterpunten en exterieur goed bij mijn merrie. Één klein probleempje is het Jazz bloed aan zijn moeders zijde. Mijn merrie heeft een ingewikkeld, éénkennig en soms vrij onvoorspelbaar karakter. Dat kruisen met Jazz bloed lijkt me ergens vragen om problemen, al weet ik niet of Valdez dit erg doorvererft.
Daarom zoek ik dus nog even verder, wellicht zie ik mogelijke hengsten over het hoofd die nu net perfect voor haar zouden zijn.
Verbeterpunten merrie:
* maat!
* karakter (werkwilligheid, mag best karakter hebben maar moet geen draak worden)
* iets meer ruglengte, wat moderniseren (merrie is redelijk kort in de rug, kan in de croupe verbetert worden)
* schwung/souplesse/kracht (mijn paard heeft mooie ruime en stabiele gangen, kan meer schwung gebruiken)
Ik heb geen voorkeuren voor kleur, behalve liever geen bont. Merrie zelf is een Sabino-vos (nakomeling liefst vos, bruin, donkerbruin, zwart of ook sabino)
Informatie merrie:
KWPN-stamboekmerrie
spring-gefokt: http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=29176
Niveau L1 geklasseerd (maar loopt thuis nu M niveau. Is laat aan haar sportcarriere begonnen)
foto's

foto moeder (staat voor foto even opgezadeld maar is al jaren gepensioneerd ivm artose, vandaar de gestrekte stand. is 24 jaar op deze foto). Moeders eigen prestatie Z2+16 wp.: