Merrie is Umills B (manhattan *zeloiet *nepal) http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=411885
in mijn profiel een filmpje van de CK Utrecht waar ze beide goes op te zien zijn en voldoende foto's van de merrie ook.
1,70 maar fokt ook erg groot dus een compacte hengst is mooi ik maak me over de maat geen zorgen maar zoen ook geen hengst die erg vergroot. Ze heeft de hals wat diep uit de borst en niet zo mooi dus dat is een puntje, daarom wil ik ook niet nog een keer Cantos.
De merrie heeft een wat plat kuis en is wat "ouderwets" gebouwd. Haar moederlijn komt uit de roodnoot stam. Heeft duidelijk (medern) bloed nodig. Ze is werelds braaf, nuchter, nooit kijkerig. "Schijndood" op stal maar wel wat heet en soms loperig in het werk, echter nooit bokken of gek doen wel veel vermogen alleen er lang en beweeglijk.
Heel erg nuchter met de veulens, ik maak me dan ook niet zo erg zorgen over het karakter (moet niet te dol worden maar ik durf op deze merrie veel aan op dat gebied)
Op de keuring vond men het veulen van dit jaar goed ontwikkeld alleen de beweging had beter gekund met name de draf en hij mag een nog wat beter achterbeen hebben. Nou was ie fors overbouw op de keuring ik vind het inmiddels beter woerden.
Kortom een hengst die bloed geeft, een sterke bovenlijn heeft, hoogbenig en die naast goed springen een beetje meer draf kan meegeven.
Wat kunnen jullie aanbevelen? Ik heb nog geen idee dus ik sta overal open voor