[EX] & een beetje [H] Prestige VDL x Calypso

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

[EX] & een beetje [H] Prestige VDL x Calypso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 15:08

:wave:

Toen ik haar net had heb ik er een beetje over na zitten denken, de keuring.
We zijn toen niet geweest omdat ze nog niet genoeg paard was (op haar 5e pas ingereden).
Inmiddels is ze 7.
Ze heeft al eerder een veulen gehad, echter weet ik niet wie de paps is. :)

Nu lijkt het me erg leuk om met Zodore toch naar de keuring te gaan.
Overigens heeft al eerder een bokker mij dit geadviseerd omdat haar moeder dan preferent? zou worden.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=228080
Gezien ze al 7 is denk ik dat ik het moet zoeken via de weg 'sport' of 'ibop'.

Mijn hoefsmid zei dat ik haar eventueel ook bij de springpaarden voor zou kunnen brengen.
Nu heb ik er niet zoveel verstand van dus.... :+
Is het de moeite waard? Bij de dressuur of dan toch bij het springen?
Zodore is 1.62 (hoewel misschien nu iets groter).
Ruime stap, stapt makkelijk over
Fijne draf
Galop is erg groot, volgens mij instructeur ook erg fijn en mijn mond gaat nog openvallen als ze straks kan verzamelen :P

Ze kan een leuk sprongetje maken. Ze heeft nu los ongeveer 70 cm gesprongen.

Een foto van toen ze nog maar net onder het zadel was (of misschien nog niet eens). 5-jarige leeftijd
Afbeelding
Meer foto's in profiel.

Een kort stukje film van haar draf onder het zadel
http://www.youtube.com/watch?v=P2s-9_Tfeyo

Eventueel in een veel later stadium lijkt het me leuk om een veulentje bij haar te fokken.
In welke richting moet ik dan denken? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening.
Ze heeft een erg fijn karakter maar wel wat sensibel onder het zadel. Ze heeft een hoog 'ga niet over die lijn' gehalte :Y)
Qua body mag het allemaal wel wat meer, ze is erg fijn. Haar maat is prima voor mij, ik ben ook niet groot.
Voetjes zijn een aandachtspunt, voor staat het ene voetje iets stijler dan het andere.

Of zeggen jullie; gewoon lekker gaan rijden, proberen sport te worden, laat de keuring maar zitten, kans op ster is niet groot.
Dan wil ik nl ook niet met haar fokken. :)

Voor de moeite, alvast bedankt :)