[H] welke hengst voor Paganini X Gribaldi merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

borrie01

[H] welke hengst voor Paganini X Gribaldi merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 18:08

Ik ben heel benieuwd naar jullie hengsten keuze voor mijn 6 jarige merrie.

De merrie heeft 2 jaar geleden een merrie veulen van Oscar gekregen bij de fokker waar ze vandaan komt.

Het gaat op een merrie met een stokmaat van 1.67 met een compacte en brede bouw. Ik ben dus wel opzoek naar een hengst die er niet voor zorgt dat het veulen nog compacter wordt.
De merrie heeft 3 goede gangen en een goed achterbeen gebruik.
Het is wel echt een merrie met een dominant karakter.
Ik weet dat je het niet kunt voorkomen maar ik wil liever niet de kans lopen op een klein blijvend paard.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=315258

Afbeelding

Afbeelding

Rhea

Re: [H] welke hengst voor Paganini X Gribaldi merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:46

Waarschijnlijk zit je hier niet echt op te wachten maar ik vraag me af hoe interessant het is om uit deze merrie nog een veulen te fokken, gezien de verbeterpunten, het karakter en het predikaatloze papier.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 17:00

Rhea schreef:
Waarschijnlijk zit je hier niet echt op te wachten maar ik vraag me af hoe interessant het is om uit deze merrie nog een veulen te fokken, gezien de verbeterpunten, het karakter en het predikaatloze papier.

mocht ik er voor kiezen om haar te laten dekken dan is dit puur en alleen voor me eigen en niet voor de verkoop.
Ik ben me er van bewust dat het niet mogelijk is om er vanuit te gaan dat een veulen niet te klein blijft.
Wel kun je naar mijn mening wel opzoek naar een wat chiquere hengst die toch dat erge compacte eruit haalt.
Maar in hoevere vind jij het karakter dan bepalend voor jou keuze om te zeggen dat het misschien niet intressant is om haar te laten dekken?
Ze is dominant in de zin van vraag haar zin door willen drijven maar is absoluut niet gemeen of niet fijn te rijden.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:13

borrie01 schreef:
Het gaat op een merrie met een stokmaat van 1.67 met een compacte en brede bouw. Ik ben dus wel opzoek naar een hengst die er niet voor zorgt dat het veulen nog compacter wordt.
De merrie heeft 3 goede gangen en een goed achterbeen gebruik.
Het is wel echt een merrie met een dominant karakter.
Ik weet dat je het niet kunt voorkomen maar ik wil liever niet de kans lopen op een klein blijvend paard.

op basis van hetgeen jij zelf schrijft...

De kosten en risico's van het fokken van een veulen maken het veel interessanter om een veulen te kopen dat aan je wensen voldoet denk ik dan...

Ik zie een paard waar op basis van de foto's exterieurmatig heel wat aan te verbeteren valt voordat je een fijn gebouwd dressuurpaard hebt, daarnaast een geringe maat, een predicaatloos papier en daarbovenop een dominant karakter.

Welk sterk punt beweegt jou ermee te willen fokken moet de vraag misschien zijn ipv aan mij te vragen waarom ik er niet mee zou willen fokken.