[H][NRPS] Welke hengst voor merrie Jumper x Daynhard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NibbitLotus

[H][NRPS] Welke hengst voor merrie Jumper x Daynhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 14:01

Wij zitten toch te overwegen om een veulen te nemen bij onze 8 jarige NRPS merrie van de hengst Jumper.

Wat info over de merrie:

Lotus is een spring gefokte NRPS merrie met een stokmaat van 1.64m. Onder het zadel erg werkwillig en een knuffel op stal. Springt op dit moment op L niveau en kan zeker meer. Dressuur loopt ze op wedstrijden B en heeft al L2 gelopen. Heeft 3 goede basis gangen maar is geen dressuurpaard, een echte springer. Is een beetje snel op haar teentjes getrapt en hierdoor niet al te makkelijk te rijden. Haar voorbenen staan iets frans, maar niet extreem.

Wat zoeken we in de hengst:

- Een mooie spring techniek, het is de bedoeling een "springveulen" de fokken. Dus een hengst die een mooie techniek heeft boven de sprong.
- De hengst moet geen heethoofd zijn, aangezien mijn merrie ook nogal snel geïrriteerd raakt.
- Veulen moet een hogere stokmaat krijgen dan 1.64m maar niet groter als 1.72m. (ongeveer)
- De hengst moet ook goede basis gangen hebben, ook de bedoeling dat het veulen voor de dressuur gebruikt gaat worden.

De merrie heeft al 2 veulens gehad bij de vorige eigenaar, ik weet verder niet of ze ooit naar de keuring etc. is geweest, wel weet ik dat één van haar veulens een 1e premie heeft gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Als ik nog iets aan de informatie toe moet voegen hoor ik het graag, ben hier niet zo goed in :o .

Gr. NibbitLotus
Laatst bijgewerkt door petraaken op 28-04-11 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

chrisje_83

Re: [NRPS] Welke hengst voor merrie Jumper x Daynhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:06

Denk eens aan de springhengst Quasimodo Z. Deze heeft een mooie techniek in het springen, is goed aan de maat en heeft ook goede bewegingen.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 18:16

chrisje_83 schreef:
Denk eens aan de springhengst Quasimodo Z. Deze heeft een mooie techniek in het springen, is goed aan de maat en heeft ook goede bewegingen.

Bedankt voor je reactie, klinkt allemaal erg goed!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:33

chrisje_83 schreef:

Mee eens heb zelf ook een nakomeling van
Quasimodo Z gereden van ongeveer 1.66
super fijn voor de dressuur en kon geweldig
springen. Weet niet hoe groot de moeder was

Cilya

Re: [H][NRPS] Welke hengst voor merrie Jumper x Daynhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:19

Van Quasimodo Z komen mooie, voornamelijk donkere paarden die goed kunnen springen!
Ze zijn goed aan de maat, en hebben een fijn karakter.
De hengst heeft zelf ook op hoog niveau gepresteerd in de sport en heeft een super afstamming!

Ik laat mijn merrie dit jaar ook door Quasimodo Z dekken ;-)