[H] Nuchtere hengst voor Unistar merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bijinn

[H] Nuchtere hengst voor Unistar merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 18:51

Okay, ik zie door de bomen de hengsten niet meer momenteel :D

We hebben een 6 jarige Unistar x Rapid Royalty xx merrie. Ze is mooi maar vrij grof van bouw. Haar gangen zijn ietswat vlak. Goede schouders, brede boeg, sterke -relatief korte- rug en achterhand. Mooi sjiek hoofdje. 1.66m groot, laatbloeier (met 3.4jr was ze 1.56m).

Ter impressie:
Afbeelding

We willen een veulen waar ik zelf mee verder kan; lichte dressuur/ springsport (B-L niveau), en vooral buitenritten. Het veulen moet goed van karakter zijn. We willen dus niet fokken voor de verkoop.

Unistar is springbloed (Voltaire x Notaris), maar ik wil me bij de zoektocht naar een hengst niet beperken tot deze richting, dus ook dressuurbloed mag gopperd worden. Ik wil de merrie iets verfijnen, de gangen wat lichtvoetiger maken, iets opwaarts gebouwd. Ik hoef niet persé te vergrootten, ik wil de korte rug behouden. Het mag absoluut geen laatbloeier zijn! Maar misschien nog wel het meest belangrijk; de hengst moet een super nuchter, cool karakter hebben. Leeftijd maakt niet uit, bij een goede match durf ik best een gokje te wagen.

Ik ben benieuwd of er na bovenstaande een hengst bij jullie naar boven komt. Liever geen hengsten die 'je gewoon supertof vind', hij moet wel aan mijn wensen voldoen ;)
Oh, en het dekgeld moet wel enigzins normaal blijven. Denk aan max. 1000 euro, maar bij een geweldige hengst maakt 100 euro niet uit natuurlijk.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:07

hoi,

Ik denk aan een zoon van Uphill charlton hill of Briljant. Super karakters, goed lopen en denk niet dat ze erg lang in de rug fokken. Laatbloeiers zijn het denk ik ook niet. Zagen er als 3 jarigen al vrij compleet uit.
Dekgeld rond de 900 euro dus ook binnen budget.

Bijinn

Re: [H] Nuchtere hengst voor Unistar merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 15:27

Dank je wel voor de tip! Ik zal eens wat meer info opzoeken over hun.