[H] hengst voor stermerrie van Contango x El Corona

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avensis

[H] hengst voor stermerrie van Contango x El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:41

Ik wil mijn merrie dit jaar laten dekken, het is een vos stermerrie v. Contango. Ze is zelf qua bouw aan de klassieke kant. 1,72 m. hoog. De merrie heeft veel ruimte in de beweging, een mooi front en is qua karakter een beetje nerveus. Haar voorbeen is op stand wat kort.

Ik vind het belangrijk dat de hengst een goed karakter vererft en veredeld. Ik wil graag binnen het KWPN blijven en in de dressuurrichting blijven fokken. Qua dekgeld wil ik maximaal tot ongeveer 1000 excl. gaan.

Ik zit zelf te denken aan Zhivago, alleen is er nog niet zoveel bekend van zijn nafok. Verder heeft ze veulens gehad van Scandic, Johnson, Vivaldi en Krack C. Laatste 2 waren goede veulens die beide super konden bewegen.

Link naar volledige afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=214362

Ik heb op dit moment geen goede foto's van haar.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 05-04-11 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Nicole288

Re: hengst voor stermerrie van Contango x El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:05

FB -> EHK

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:17

graag zie ik eerst foto s en iets duidelijker wat je allemaal wil verbeteren/behouden...

zo op de eerste informatie zou andretti geen verkeerde keuze kunnen zijn

avensis

Re: [H] hengst voor stermerrie van Contango x El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 14:42

Wat ik graag zou willen verbeteren is karakter, meer lengte in het voorbeen, en in beweging wat meer een knietje erin, de merrie loopt heel ruim, maar vlak.

@ Essiesilly, Waarom Andretti? Deze hengst heeft toch een vrij kort voorbeen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:03

nee hoor dat valt erg mee http://www.ipshorsegroup.be/nl/IPS%20Andretti kijk en lees maar.
daarnaast laat hij zich heel fijn bewerken, heb hem nog nooit vervelend zien doen of kijkerig zien doen.
ik rij een half broer van hem (v. maestro uit dezelfde moeder) en ook deze is SUPER braaf en fijn te rijden.
daarnaast kan hij zeker veredelen! een stuk meer als johnson en scandic. zhivago zou wel een optie kunnen zijn ja

maar k zie toch graag nog foto s want zo is het eigenlijk maar in het wilde weg gokken.