[H] Welke hengst voor Elite merrie v. Silverstone

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

[H] Welke hengst voor Elite merrie v. Silverstone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 13:36

Wij zijn erg benieuwd wat jullie een geschikte hengst voor deze elite merrie zouden vinden.

Commentaar op de keuring was: Ze heeft een zeer correct fundament, staat goed in het rechthoeksmodel, zou in de halsrichting iets horizontaler mogen zijn. In beweging en met het springen gebruikt ze haar hals wel op de goed manier. Waardoor ze 70 punten op exterieur kreeg. Met het springen liet ze zien dat je zeer goede reflexen, techniek en vermogen heeft, hiervoor kreeg ze respectievelijk 80, 75 en 80 punten, waardoor ze voor het springen gemiddeld 80 punten kreeg.

Haar volledige afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=234982\

Ze is 1.64 en heeft nog geen nakomelingen. Haar werklust en karakter zijn erg goed. Minpunt qua exterieur is dus haar hals. Haar moeder is maar 1.60 dus de hengst zou wel vergrotend mogen fokken.

Afbeelding

Anoniem

Re: [H] Welke hengst voor Elite merrie v. Silverstone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:31

Waarom wil je de halsrichting horizontaler als ze goed springt en de hals wel op de goede manier gebruikt?
Dat is toch helemaal geen nadeel?

Ik heb voor meer maat Eldorado v/d Zeshoek gekozen afgelopen jaar.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:49

Ik sluit me aan bij Janne. Ik zie de foto en denk..dat is een fijne merrie. het gaat erom dat ze de hals goed gebruikt met het springen.
De maat kan ik me wel voorstellen maar als jouw merrie heel goed kan springen en ze vererft dat dan maakt de maat ook niet zoveel meer uit. Ze toont bloederig, kan van champ. du lys komen. Leuke paarden heb je!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:02

hoi, je probeert toch altijd verbeterend te fokken dus vind ik het erg logisch dat je de mindere punten van je merrie kent en een daarbij passende verbeterende hengst zoekt :j knappe merrie hoor, hoop dat je een tof veulen er bij krijgt! ikzelf heb niet genoeg kijk op springhengsten en daarom zou ik zelf bij het kwpn een aanparingsadvies vragen. heb vorig jaar bij mijn wedstrijdpaardje van contendro een silverstone veulen gehad :D hopen dat ze net zo goed wordt als die van jou! succes er mee hoor, groetjes deess

X__Trees

Re: [H] Welke hengst voor Elite merrie v. Silverstone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 02:10

Heb je gelijk in Deess :)

Eldorado vd zeshoek vindt ik zo inderdaad nog geen slecht idee. Alhoewel je er wel altijd bij moet denken dat Clinton zelf uit een kleine moederlijn komt!

Een van de meest belovende hengsten op het toneel vindt ik momenteel Action Breaker. Maat, galop, vermogen, souplesse, reflex,.. Alles wat ik in een vaderdier graag zie
http://www.actionbreaker.com
De nakomelingen die hij heeft lijken ook zeer belovend. Op Youtube staan er verschillende filmpjes.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:01

Ze lijkt idd heel bloederig en fijn (zeker voor een Silverstone, die vind ik meestal een stuk grover!)
Ik zou ook wat meer maat erin gooien, die hals zou ik niet als een hijkelpunt zien, maar wel iets om rekening mee te houden idd.
Corland is hier imo een hele mooie optie. Spreekt natuurlijk wel voor zich, maar geeft maat, kwaliteit, kracht, en voert de lijn van jouw merrie heel goed aan..