[H] Hengst voor Elite pref sport NMK UTV v. Houston

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhea

[H] Hengst voor Elite pref sport NMK UTV v. Houston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:35

Aan jullie de eer ( :D ) mee te denken over een hengst voor Nalanta

Nalanta was kampioen op de CK is Friesland, liep 6e in Ermelo en 4e op de UTV. Ze is tevens grootmoeder van Calanta (v.Johnson), kampioen CK Friesland 2010.

stamboom: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=90471

Als verbeterpunt kan ik eigenlijk alleen schoudervrijheid benoemen. Zowel in draf als in galop.

Merrie heeft een zeer sterk achterbeen, een uitmuntende stap en erg veel maat en lengte. Ik zoek een hengst die zeker niet vergrotend fokt. Op het achterbeen en de stap durf ik iets in te leveren. Ik ben niet bang om een jonge hengst te gebruiken. Wel KWPN ggk.

Ze verwacht dit jaar een veulen van Zuidenwind.

Afbeelding

Afbeelding

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7140_n.jpg

Enkele van haar nakomelingen:
v. Johnson
http://img138.imageshack.us/img138/9781/dsc06406u.jpg
v. Goodtimes
http://img202.imageshack.us/img202/1481 ... no1web.jpg
v. Furore
http://img691.imageshack.us/img691/8049/tinalanta.jpg
v. Florencio
http://img820.imageshack.us/img820/4028 ... rencio.jpg
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-03-11 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd + max 2 foto's zichtbaar, rest in link

fokfanaat

Re: hengst voor Elite pref sport NMK UTV v. Houston

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:40

die furore lijkt wel heel mooi hoogbenig.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:44

Krack-C, die zal zeker schoudervrijheid toe kunnen voegen, denk dat hij ook wel goed past op deze merrie.

Rhea

Re: [H] Hengst voor Elite pref sport NMK UTV v. Houston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:45

Van Krack heeft ze haar eerste veulen gehad. Die scheen enorm groot te zijn... Krack valt om die reden af voor mij.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:49

Vivaldi? Schoudervrijheid en hoogbenig.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:51

Denk dat er al genoeg goede Vivaldi's rondlopen. Daarnaast vind ik het dekgeld te hoog.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:34

Hoewel ik geen vivaldi fan ben was hij wel diegene aan wie als eerste dacht :=

Anders Moorlands Bodyguard. Houd je wat meer body en lengte. achterbeen vermoed ik niet dat je daarop inlevert. Negro fokt niet groot en icm met Houston denk ik niet dat je er een van 1.70 hoeft te verwachten.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:38

Sammie schreef:
Hoewel ik geen vivaldi fan ben was hij wel diegene aan wie als eerste dacht :=

Anders Moorlands Bodyguard. Houd je wat meer body en lengte. achterbeen vermoed ik niet dat je daarop inlevert. Negro fokt niet groot en icm met Houston denk ik niet dat je er een van 1.70 hoeft te verwachten.

tja schoudervrijheid = Vivaldi....

Maar denk jij dat Bodyguard dat geeft? Dacht dat zijn veulens net wat meer schoudervrijheid mochten hebben. Body geeft de merrie genoeg.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:39

Een andere Krack C zoon, bv United?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:39

ik zou zeggen ub40.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:41

fokfanaat schreef:
ik zou zeggen ub40.

Ben ik gek van :) maar of het verstandig is om Olivi met Houston te kruisen?? Met die reden ben ik wel erg geinteresseerd in de Hotline uit dezelfde moeder. Kijken wat die in de verrichting gaat doen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:42

yvonnepuntnl schreef:
Een andere Krack C zoon, bv United?

Wil ik wel overwegen, merrie heeft lengte genoeg en ook een mooi hoofd. ;)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:46

Op 't lijstje zo ver:

UB40 ofwel de Hotline
United
Chippendale (via PB)

Bodyguard valt af, veulens hadden meermalen een steile schouder en vlak voorbeengebruik.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:47

Ik zag pas een filmpje van Valeron ( Sandro Hit x Houston). Vond dat paard wel heel apart draven :wow:
Misschien een hengst met SH bloed 8)7

Chippendale heeft bij mij ook een goede indruk achter gelaten in Den Bosch!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:06

Hier dachten we ook meteen aan Vivaldi. En inderdaad het dekgeld is wel erg hoog.
Florencio kwam hier ook voorbij.
En we gaan nog even verder denken :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:07

Ik houd zelf wel van body, maar goed das maar net wat je smaak is.

Als je toch richting Krack c wil kijken is Tuschinski er misschien ook een om eens te bekijken. Is zelf niet zo heel groot, is bloederig genoeg. Zit wel Pion en Amor achter.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:11

Aangezien de Florencio me wel meevalt zo op foto zou je kunnen kijken naar een imo zeer beloftevolle zoon van hem, Charmeur.
Ik heb hem gezien in Vechta, kende hem niet (als qausi KWPN-leek en Old-fan) maar hij viel me daar super mee.

Ruim bewegen, sterk, leuk voorbeen. En een plaatje om te zien. Wel een echte hengst op stal daar, maar da's niet abnormaal na een lange vrachtwagenrit in een stallengang terecht komen met hopen andere hengsten, hoe zou je zelf zijn... BW was daar nog een graad erger.

Trouwens, minder maat en massa willen, dan valt United imo toch af. Die staat daar toch net voor bekend?
Hij heeft idd wel langere merries nodig, maar geeft ze toch groot en tamelijk zwaar dacht ik zo?

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:16

Misschien Zambuka, aangezien ze van Scandic al een sterdochter heeft.
Onze Zambuka is rassiger dan de moeder en kan erg goed en met veel knie draven :) op http://www.zambuka.nl staan heel wat veulens van hem.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:24

Ik ken nog een Florencio uit deze merrie, het matcht toch minder dan de andere gebruikte hengsten. Ik denk dat Charmeur, hoewel ik er wel van gecharmeerd ben, minder goed past. Ik vind de Hotline uit de moder van UB40 ook erg interessant. Als die goede dingen onder het zadel laat zien, ga ik hem zelf ook in de gaten houden. Hij was volgens mij wel royaal aan de maat?
Als de Zuidenwind wat lijkt, is Voice misschien ook nog wel een geschikte kandidaat. Volgens de rapportage en mijn eigen ervaring gebruiken ze het voorbeen wel heel goed. Ik heb er nog geen een met een kort voorbeen gezien. Hij geeft sportaanleg + een super werkwillig karakter.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 10:03

W.b. Florencio en Charmeur ben ik het met Thora eens. Charmeur gaat hier een buffel uit geven.

De Hotline is idd een stuk groter dan UB40 was, dus dat is ook wel iets waar ik inderdaad goed over na moet denken.

United geeft ze inderdaad erg groot en is misschien daarom niet zo'n verstandige keus.

Tuschinski vind ik niets, die moet eerst zelf maar eens wat laten zien behalve groot en hectisch draven...

Zambucka heeft mij te weinig bloed, denk dat de merrie dat wel iets meer kan gebruiken. Daarnaast vind ik hem zelf niet goed genoeg. Loopt erg hoog in het kruis. Ben het wel met je eens dat hij aansprekende veulens geeft.

Tja Voice, die doet inderdaad precies dat waarvan ze dachten dat hij het juist niet zou doen :-) Vererdelen en een top karakter meegeven. Verwacht wel dat er komend jaar heeeeeeeel veel kleine Voicejes gemaakt gaan worden.

Kreeg ook nog Tango geadviseerd. Wat vinden jullie daarvan?

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:17

Tango geeft ze ook erg groot en royaal. Qua beweging zou het wel passen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 12:13

en Chagall?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:21

Vind ik ook wel een fijne hengst!

Als je op onderstaande link klikt en bij zoek Chagal intypt en op 'zoek' klikt ; dan zie je onderaan een stuk of 10 foto's van hem.
Volgens mij genoeg schoudervrijheid?

http://oypo.nl/pixxer.asp?id=D7901990ACE88AD9

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:52

Met Tango ga je denk ik ook een buffeltje fokken en hij werkt naar mijn mening zeker niet verkleinend. Onze Tango uit de Ferro was ook niet bepaald een fijngebouwd type en de Ferro is zelf geen fors type.

Chagall kan ik nog niet veel over zeggen (al wil ik daar van de week wel een keer bij gaan buurten).

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:13

Wij hebben onze houston merrie voor de tweede maal gedekt met Tango. Wij waren erg tevreden over de combinatie met deze hengst. Vorig jaar een heel fijn rassig, maar toch stoer veulen geworden die echt onwijs kan bewegen en laat zien over een fijn karakter te beschikken. Onze merrie fokt bloederig, kan daarom wel een hengst als Tango hebben. Vind Tango's vaak een beetje degelijk.

Jouw merrie is aan de foto's (en prestaties) te zien wel een slag beter dan die van ons. Langgelijnder en meer front. Ik ga met Yvonne mee, denk dat Krack C er heel mooi op zou passen al dan niet United. Denk dat dat met deze merrie mooi past.