[H]Welke hengst voor Silvio I merrie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roomsch

[H]Welke hengst voor Silvio I merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 20:59

Afbeelding

Voor het nieuwe dekjaar zijn we op zoek naar een hengst voor onze merrie,
ze heeft een super galop, maar de draf en stap zouden wel wat verbeterd kunnen worden.

Van haar exterieur (?) hebben we niet zoveel verstand. Misschien helpen de volgende foto's jullie een beetje..

Verder moeten we wel een hengst hebben met een voorbeeldig karakter, want ze is nogal een heethoofd.
Kan de stamboek papieren eventjes niet vinden, maar de rest van de afstamming van moeders kant, zet ik zo snel mogelijk erop!

Ze is overigens een oldenburger, en ze komt ook uit Duitsland, geen idee of dat nog iets uit maakt?
En ik denk dat het beste een springhengst is, anders is het zonde van der bloed las ik ergens anders?
Afbeelding
Afbeelding
http://img88.imageshack.us/img88/8672/img0433db.jpg
http://img848.imageshack.us/img848/336/img3511.jpg
Alvast bedankt, en ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 10-03-11 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd

Cil_

Re: Welke hengst voor Silvio I merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:04

Ik heb een Silvio II merrie, met een fijn karakter, en dacht aan de volbloed Roven xx om haar dit jaar bij te dekken. Helaas weet ik niet waar Roven beschikbaar is dus ik heb een vraagje in deze rubriek geplaatst.

Laurentii

Re: [H]Welke hengst voor Silvio I merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:09

Galliani Biolley eventueel?
Sir Donnerhall x Lanciano
Hij heeft tot nu toe al elke merrie verbeterd, zowel model als de bewegingen.
Hij geeft ook zijn koele en vriendelijke karakter door.
Vorig jaar was zijn eerste dekjaar en iedereen was er super tevreden van.
Hij is Oldenburg, sbs, westfalen gekeurd ;)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:41

Mss ook eens andere hengsten voorstellen silly?

Fan zijn van een hengst is 1 ding, die aan iedereen voorstellen is iets anders... niet elke hengst past bij elke merrie!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:52

ts, zoek eerst even het stamboek papier op als je wil :)

niet vervelend bedoeld maar misschien is het beter als je volgend jaar dekt, en dit jaar gebruikt om heel veel informatie te winnen bij allerlei fokkers, naar hengstenshows, etc dan ben je veel bewuster aan het fokken en kan je resultaat veel mooier zijn! :)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:07

Akkoord met wat essie zegt.

Hét belangrijkste in fokken is kennis, kennis van je merrie, zwakke en sterke punten, moederlijn, evt nakomelingen van die moederlijn, maar ook van de hengst!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:12

Numero Uno?
kan de gangen verbeteren en geeft vaak mooie, langgelijnde, opwaarts gebouwde paarden. Denk dat dat jouw merrie wel past!

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 20:28

Hmmm,
dekken komt er denk ik nog niet 1, 2, 3 van hoor! Maar wil me vast goed verdiepen in de mogelijkheden.
Want we willen echt een toppertje als veulen, dat begrijpen jullie natuurlijk wel, haha.
Zijn er eigenlijk speciale mensen voor, die je paard gaan bekijken en aan de hand daarvan er een hengst bij zoeken? Of slaat mijn fantasie nu een beetje op hol?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:26

zoals ik al zei ga veel naar hengsthouders, fokkers, hengstenshows etc en kijken kijken kijken en luisteren dan leer je vanzelf heel veel :) probeer zoveel mogelijk te weten te komen over haar afstamming, wat hebben de hengsten in de sport gedaan etc.

als ze een old paspoort heeft, heeft ze misschien een predikaat?