Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Ik denk dat je beter een zwart veulen naar je zin kunt kopen.
Zo te horen heb je geen idee wat je wilt, wat er bij komt kijken en hoe fokkerij werkt.
Met zo'n kruising zou ik al nooit fokken. Ten tweede geef je al aan dat je merrie niet echt goed gebouwd is. Je wilt een zwarte, die kan dressuren maar ook voor de kar kan...
Johanna59 schreef:Je plus en min punten zijn wel erg tegenstrijdig.
Wat voor predikaten heeft je merrie? Is ze al eens röntgenologisch onderzocht?
Als ze zo'n moeilijk karakter heeft, waarom dan mee fokken?
Wilawander schreef:Als ik alle minpunten zo zien en wat je eruit wilt krijgen dan zeg ik (bijna) onmogelijk.
Denk dat het 1 grote teleurstelling voor je wordt en zou ook gaan kijken voor een leuk paardje die aan je eisen voldoen. En denk ook een stuk goedkoper met de huidge prijzen. Fokken is niet goedkoop.
essiesilly schreef:ga mee met de voorgaande mensen, misschien kan je wel een leuke fokmerrie kopen onder begeleiding? die een goede afstamming heeft en predikaten. daar berijk je echt een heel stuk meer mee dan met een "vuilnisbakkie" te fokken. als je ziet hoeveel goede! leuke veulens er nu voor heeel weinig op internet staan.. zou ik eerder een leuk veulen of goede merrie kopen waar je verder mee kan dan hierin investeren..
sarabande schreef:Volgens je profiel is je volbloedje zo gefokt
Larella;
V. Learnbyheartxx
M. Arella vm. Theoloog.
Dus een volbloed uit een Tuiger, hetgeen al niet die rijtypische kwaliteiten oplevert wat je van een rijpaard zou willen. Vervolgens wil je er nog een totaal niet bij passende hengst op zetten omdat het je zo leuk lijkt om een veulentje te fokken.
Of het leven voor dat veulentje leuk wordt lijkt me belangrijker, dus begin goed en koop een rijpaardveulen, dan kan je kiezen.
sarabande schreef:Volgens je profiel is je volbloedje zo gefokt
Larella;
V. Learnbyheartxx
M. Arella vm. Theoloog.
DDDMakkink schreef:er word gedaan alsof het paard totaal waardeloos is
tenminste zo komt het op mij over
ik heb wel vaker merries gezien waarvan ik dacht jeetje wie koopt dat paard nou
en die hadden dan ook een veulen waarvan je dacht![]()
![]()
kotm dat uit die merrie??? dat kan niet
er kan best een leuk veulen uit komen alleen de kleur is niet te noemen en het geslacht ook niet
maar als de TS er een leuk paard aan over houd voor als de merrie er ooit niet meer is
snap ik het wel heb je altijd nog de zoon/dochter van je paard lopen die je jaren heb gehad en waar je een band mee had
sarabande schreef:DDDMakkink schreef:er word gedaan alsof het paard totaal waardeloos is
tenminste zo komt het op mij over
ik heb wel vaker merries gezien waarvan ik dacht jeetje wie koopt dat paard nou
en die hadden dan ook een veulen waarvan je dacht![]()
![]()
kotm dat uit die merrie??? dat kan niet
er kan best een leuk veulen uit komen alleen de kleur is niet te noemen en het geslacht ook niet
maar als de TS er een leuk paard aan over houd voor als de merrie er ooit niet meer is
snap ik het wel heb je altijd nog de zoon/dochter van je paard lopen die je jaren heb gehad en waar je een band mee had
Ik zou zeggen ga eens op de paardenmarkten kijken in het najaar. Fokken met dit soort merries en dan ook nog zulke kruisingen, kost alleen maar geld. De veulens verdwijnen enkele reis naar het zuiden en brengen nauwelijks wat op
Dierenleed dus en in plaats TS duidelijk te maken dat de kans op een onbruikbaar paard groter is dan op een leuk veulen blijf jij het propaganderen, waarom eigenlijk???
retivi schreef:Als ik dan tenslotte nog even voor mijzelf mag spreken; zelf zou ik een leuke (leuk bewegen en goed karakter) Cruzado echt wel willen hebben!
Suzanne F. schreef:TS: Waarom staat er in de titel dan Engels Volbloed x Andalusier?