[H][KWPN] Welke hengst voor Flemmingh x Le Val Blanc

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

guppekop

[H][KWPN] Welke hengst voor Flemmingh x Le Val Blanc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 21:12

Hallo
Wij zijn vandaag voor een blessure bij onze dierenarts geweest, goed nieuws, de blessure is zo goed als hersteld dus ik kan weer aan het werk.
Omdat we al een tijdje zitten te denken aan een veulentje uit onze merrie L’Espoir hebben we dat ook gelijk bij de dierenarts nagevraagd. L’Espoir is bijna 18 en heeft nog nooit een veulentje gehad (dus het is of nu, of nooit :) en ik zou graag met een paard als l’espoir verder willen werken als ze straks met pensioen gaat :P )
Wel heeft ze een goede conditie en een sterke rug en over 2 weken gaan we weer terug naar de dierenarts om een baarmoederuitstrijkje te onderzoeken.

Dus even voor de duidelijkheid, al we verder gaan met drachtig maken, doen we dit ook met goede begeleiding (ik zit ook op paardenhouderij opleiding dus ik ben ook niet helemaal een leek)

Leeftijd: bijna 18
Afstamming: Flemmingh x Le Val Blanc ( http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=221984 )
Predikaten: niet
Sportprestaties: Z2 dressuur & nu L2 met mij

Doel: dressuur (heel af en toe sprongetje)
Karakter: Leergierig, braaf, vrolijk, wakker, doet wel werkelijk alles voor je maar wel alert
Goede eigenschappen: zie karakter
Slechte eigenschappen: kan ik niet zo 1,2,3 opkomen, ze heeft echt een gouden karakter behalve af en toe wat lomp en onbehouwen maar dat vind ik niet zo zeer een slechte eigenschap
Gebreken: ik vind d’r aan de ielige kant, van mij zou dr veulen wel wat voller/breder mogen zijn

Doel veulen: dressuur :)

Ze is voor de helft een volbloed dus dr hoeven geen hete bloedlijnen bij te komen, er moet nog wel op te rijden zijn :P en ik wil graag alles zelf met het veulen leren en zadelmak maken etc
Ik heb niet zulke goede foto’s dus ik hoop dat jullie hierop een beetje haar bouw kunnen zien
Afbeelding
Afbeelding

http://94.100.124.2/1041450001-10415000 ... _nedS.jpeg
http://94.100.123.9/714700001-714750000 ... _cQGJ.jpeg
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 09-02-11 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:39

jammer dat er in de moederlijn geen predikaten voorkomen, maar goed jou merrie is wel sport (is dus ook een predikaat)
wat wil je qua gangwerk verbeteren? wat zijn haar sterke punten? is haar stap en galop heel goed, heeft ze een goed achterbeen, genoeg voorbeen etc..
ik vind haar zo een heel hellend kruis hebben dus daar moet je op letten, verder idd wat body kan geen kwaad.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:49

Ik heb geen idee (heb niet zoveel verstand van hengsten en bloedlijnen) :o maar ik ben erg benieuwd wat je keuze uiteindelijk word :)