[H][KWPN] Tips ColwayBoldxCabochonxPretendent merrie(sport)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stripkes

[H][KWPN] Tips ColwayBoldxCabochonxPretendent merrie(sport)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 03:15

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:40

Als ik de link aanklik dan staat erbij export USA. Staat de merrie is USA en zo ja moet de hengst dan ook daar vandaankomen?

Edit: nee laat maar ik zie al aan je andere berichten dat je in Nederland woont.

Veel front en niet zo heet gaat op voor de meeste Gelderse(niet Tuigpaard)hengsten.
Maar ik weet niet of je dat wel wil natuurlijk.

stripkes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 23:26

Jep, ik woon gewoon in NL, Ik heb zelf mijn merrie daar niet ingevoerd en zover ik weet en geprobeerd heb, kan ik dat niet aanpassen.

Ik heb haar gekregen toen ze net 5 jaar was, dus of het klinkt sjieker dan het is of ze heeft al heel jong een flinke "wereldreis" gemaakt.

In principe dacht ik aan KWPN-hengst maar ik heb nu al zoveel zitten neuzen! Als iemand een goede tip kan geven ga ik het zeker even bekijken.

Alleen wil ik niet zo'n overdreven knie-actie paard. Das dan natuurlijk de gelderse wel tuiger kant?

Wat raad je aan dan, want ik ben ook niet erg bekend met gelderse hengsten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:34

Gelderse hengsten zijn ook KWPNers. Geven veel front, veel beweging en een braaf karakter..vandaar dat ik er aan dacht.
Gelderse mogen niet zoveel knieactie hebben als een Tuiger. Gelderse zijn geen Tuigpaarden.
Ze hebben wel wat meer knie. En ze hebben natuurlijk geen modern dressuurpaarden uiterlijk...dat moet je dus wel willen dan. Maar omdat jouw merrie veel bloed voert...hoeft dat niet een probleem te zijn.

Met Alexandro en Vitens ben je bijna verzekert van Front en beweging. Alexandro heeft een merrie nodig met lengte in het liijf en Vitens een merrie met een sterk/vlug achterbeen.

Alex en Vtens zijn moderne Gelderse hengsten..in mijn profiel een paar foto's.

stripkes

Re: [H][KWPN] Tips ColwayBoldxCabochonxPretendent merrie(sport)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 21:26

Okeej, ik ga er eens voor zitten. Haar achterbeen is prima en volgens mij is lengte ook geen probleem, daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.

Zoals je het begrepen, ik ben er niet helemaal in gedoken. Het is ook een heel dik boek van hengsten.

Bedankt! Ik zal het serieus bekijken. Ik heb nog even dus ik kan ook nog hengstenshows bezoeken met gelderse hengsten.

Anoniem

Re: [H][KWPN] Tips ColwayBoldxCabochonxPretendent merrie(sport)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:48

11 maart in Ermelo :j