[H] goed aanvullende hengst voor mijn merrie (dressuur)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

[H] goed aanvullende hengst voor mijn merrie (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 15:51

Gezien er hier toch redelijk wat goede fokkers op bokt rondlopen ben ik erg benieuwd naar de hengstenkeuzes.
Heb afgelopen winter al eerder een topic aangemaakt over deze merrie, maar daar kwam eigenlijk weinig uit althans we keerden continu terug naar Oscar.
Maar gezien er ook een nieuwe lichting hengsten bij is gekomen dit jaar en er dus misschien wel meer passende hengsten tussen zitten.
De hengst moet overigens KWPN goed gekeurd zijn.

informatie over de merrie:

12 jarige stermerrie
Erik x Apollonois (Dressuurbloed)
1.61m volgens papier, inmiddels iets groter 1.64m

Ze heeft in het verleden 4 veulens gehad, de laatste is van Oscar dit veulen heeft zich vele malen beter ontwikkeld als de merrie zelf

Even globaal wat punten, lijstje mag uiteraard altijd aangevuld worden als men nog een verbeterpunt ziet.
verbeter punten:

merrie staat hoog in het kruis (net niet overbouwd)
mag met meer schwung bewegen
mist voorbeen actie
karakter, de hengst moet een relatief rustig karakter door fokken
merrie is niet echt chique om te zien, dus dit mag ook verbeterd worden
de hengst moet echt maat doorgeven
absoluut geen Jazz bloed!
dressuurbloed

goede punten:
Merrie heeft een sterke achterhand, maar die mag altijd nog meer verbeter worden natuurlijk
merrie staat erg correct op der benen

Hieronder wat foto's van de merrie, ze zijn van van de week gezien het weer niet echt super foto's

Afbeelding
Afbeelding

http://pic80.picturetrail.com:80/VOL192 ... 687424.jpg
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 02-02-11 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

m9ara

Re: [H] goed aanvullende hengst voor mijn merrie (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:22

nakomelingen van westenwind hebben altijd een heel fijn karakter
misschien is dat een optie?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:30

zo te zien is je merrie ergg neerwaarts gebouwd dus zowiso een hengst die dat niet vererfd..
als ik alles zo op een rijtje zet is misschien united wat voor je? en als je die niet chique genoeg vind (wat ik kan begrijpen) zijn zoon bordeaux? ik weet alleen niet in hoeverre hij de maat gaat verbeteren en dat weet ik bij united wel :) beide hebben een fijn karakter.
dat vind ik 1 van de sterke punten die united doorgeeft, de souplesse! kunnen allemaal heel goed schakelen, en zijn sterk van achter.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 19:49

de merrie is absoluut niet neerwaarts gebouwd, de foto vertekend enorm maar als je goed kijkt zie je dat ze met de voorhand lager staat waardoor het beeld dus vertekend.
Haar achterhand is heel erg sterk dus dat is niet echt een verbeter punt, het mag altijd beter natuurlijk maar daar liggen niet de prioriteiten.

United ben ik geen fan van, kan het niet plaatsen maar het is het niet. vind zijn nakomelingen ook niet echt je van het.

westenwind heb ik me nog niet in verdiept, zal dat vanavond eens doen.