[H]Hengst voor keur preferente merrie v. Havidoff

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fox1

[H]Hengst voor keur preferente merrie v. Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 16:37

Omdat ik wel benieuwd ben naar de reacties zet ik onze schimmel hier ook maar eens op!

Ze is preferent op de eerste 3 nakomelingen en moet nog 1 punt voor prestatie, ze is nu drachtig van Uphill. Afstamming zie http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=73714
Bij de IBOP kreeg ze een 7.5 voor de stap en de draf en een 9 op de galop.
Al haar nakomelingen: http://nl.fotoalbum.eu/jannekewessels/a525925 (3 missen er, een Sir Sinclair en een UB40 zijn jong gestorven, de Polansky zijn we uit het oog verloren)
Veulen van 2009

Hengst moet genoeg bloed, knie-actie en souplesse hebben, mag niet inleveren op lengte.
Wat ze consequent doorgeeft is massa, formaat en het kunnen vertrekken van achter.

Afbeelding

Afbeelding

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:11

Gezien je wensenlijstje en het feit dat de nakomelingen waarop ze Preferent verklaard is cocktail en flemmingh bloed hebben, zeg ik Vivaldi. Dit bloed blijkt ook nog eens super te matchen met Havidoff. Maar deze hengst zal waarschijnlijk geen verrassing zijn. Ik wist het wel.

Ook met OO7 heeft ze een goed sportpaard gegeven, dan zou Voice ook nog kunnen passen. Hele andere fokkerij dan Vivaldi, maar deze hengst geeft nakomelingen met veel souplesse en fijne werkwillige karakters. daarnaast heeft Voice zelf inmiddels bewezen redelijk goed op het hoogste niveau te kunnen meekomen. Of hij voldoende bloed gaat meegeven, kan ik niet zeggen, maar mijn Voice komt uit een hele royale Ferro merrie en is op 4 jarige leeftijd nog heel jeugdig.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:18

gave merrie heb je trouwens!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:25

wooow die fokt wel!!
die londondance :~ :~
ik ga even voor je mee denken maar vind vivaldi al een goede keus!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:13

Bloed, knie-actie en souplesse, dan kom ik uit bij Johnson.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:55

JannekeW schreef:
Wat ze consequent doorgeeft is massa, formaat en het kunnen vertrekken van achter.

Dit, samen met het feit dat Havidoff bloed zeer goed matcht met Ooseven, zouden mij voor Ooseven doen besluiten hoor.
:j

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 12:27

Ja Vivaldi was te verwachten natuurlijk :D

Voice vind ik eerlijk gezegd niet zo veel aan en voert te weinig bloed voor deze merrie.

De OOSeven is idd een goed sportpaard, doet het nu heel goed in het ZZLicht maar dat is ook nogal een tank, denk dat er wel hengsten zijn die beter passen dan OOSeven.
En ze wordt dit jaar 17, zoveel veulens zullen er wel niet meer komen, we proberen dan liever nog eens wat anders.

Het lijkt wel, hoe hoger het percentage volbloed, hoe mooier het veulen. De Zambuka is hierop een uitzondering maar Zambuka heeft weer trakhener als grootvader, dat maakt ook wel chiquer natuurlijk.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:47

Mss Lauries Crusador zelf dan eens proberen? Als dat een merrie is haal je daar een geweldige fokmerrie uit!

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 16:11

Moet het wel een merrie worden ja :o Een volbloed geeft ook geen extra knie, al had de Londondance dat wel weer. En nog bloederiger dan de Londondance hoeft nou ook weer niet...

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:22

Jij bent zeker reclame voor je merrie aan het maken he? *D Gave foto's hoor!!!
Die londondance is ook echt super. Zou ik denk ik nog een x mee fokken.

Verder denk ik dat Jazz bij deze merrie wat extra bloed kan meegeven en tritt in de benen.
Vivaldi werd eerder genoemd en zou ook kunnen veredelen. Of Apache!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:27

Jazz zou idd een voor de hand liggende, doch niet bijster originele keuze zijn.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:37

s0173957 schreef:
Jazz zou idd een voor de hand liggende, doch niet bijster originele keuze zijn.

Nee misschien niet de meest originele maar kan in combinatie met deze merrie wel wat luxe geven denk ik. En denk ik een heel bruikbaar sport & keuringspaard gezien de afstamming van deze merrie.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 12:32

Londondance hebben we gebruikt nog voor ie de verrichting had gelopen, nu hij niet is goedgekeurd gaan we daar niet nog een keer mee dekken.
Misschien een andere Lauries Crusador zoon, jammer dat het KWPN daar niks van goedgekeurd heeft.

Jazz zelf wordt 'm niet vanwege het karakter, die combinatie lijkt me niet zo'n goed plan...

Haar dochter van Dreamcatcher gaat misschien bij Apache :j

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:03

JannekeW schreef:
Jazz zelf wordt 'm niet vanwege het karakter, die combinatie lijkt me niet zo'n goed plan...

Dat zeggen mensen wel vaker van Jazz. Voor zover ik van de fokkers weet is dat je een Jazz veulen veel meer in handen moet hebben. Dus niet met 1 jaar in een groep zetten en met z'n 3e jaar pas ophalen. Wat ook meespeelt is dat de jazzen veel kwaliteit hebben en niet altijd voor de gewone ruiter te handelen is.

Wat ik ook een gave hengst vind maar waarvan er geen nakomeling van zijn is Charmeur (Florencio x Jazz)

Anoniem

Re: [H]Hengst voor keur preferente merrie v. Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:40

Aangezien ze nu juist net vrij is van het bekende (Jazz) bloed zou ik dat proberen zo te houden, of iig niet rechtstreeks met één van de groten dekken.

Wat vind je van Bretton Woods? Een Johnson zoon met veel souplesse. Zit het Jazz al wat verder weg.

Als ze een goed achterbeen vererft, is de duitse richting niet verkeerd gedacht, dan fok je helemaal vrij.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 22:20

Jazz geeft vaak zo'n kromme achterhand, dat kan deze merrie ook niet gebruiken dus dat is nog een reden waarom we Jazz zelf niet doen!
En inderdaad, er lopen al zoveel Jazzen.

Charmeur heeft te weinig bloed, wel een hele mooie hengst verder.

Bretton Woods is gaaf, maar dat dekgeld is wel erg veel voor een hengst zonder nakomelingen...

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:20

Wat denk je van Laurentio (van Laurie's Crusador)? Ben echt fan van deze hengst, bekijk maar eens het aantal predikaten bij z'n nafok op paardenfokken.nl! Je zit met hem natuurlijk wel buiten het KWPN.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 18:12

DRESSAGEFAN schreef:
Wat denk je van Laurentio (van Laurie's Crusador)? Ben echt fan van deze hengst, bekijk maar eens het aantal predikaten bij z'n nafok op paardenfokken.nl! Je zit met hem natuurlijk wel buiten het KWPN.

Vind ik best meevallen O:) ik ken de hengst niet zo goed. Dan eerder Londonderry of een jonge Lauries, van Uytert heeft er nu ook eentje, maar die is alleen voor Holstein goedgekeurd...

Dayenne30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:47

Belissimo M <3 Fokt zijn voorbeen goed door, ook lengte. Achterbeen is minder maar dat compenseert je merrie.

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:06

Wat vind je van Zhivago? Het Jazz bloed lijkt toch goed te passen bij je merrie en met Krack-bloed erbij misschien wat meer een knietje. Ook voert hij genoeg bloed wat je graag wilt. Ze geeft leuke nakomelingen, vooral de Riant <3 . Ik ben ook heel benieuwd naar haar veulen van dit jaar.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:27

Hoe was de UB40 uit deze merrie? Lijkt mij ook een mooie combinatie met deze merrie, mits je natuurlijk diepvries aandurft.