[H]Welke hengst voor mijn merrie?TIPS!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara1975

[H]Welke hengst voor mijn merrie?TIPS!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 23:55

Mijn merrie is een kruising NRPSxWelsh K. Ze wordt in juni 4 en eigenlijk zou ik haar dit jaar laten beleren. Maar ik heb sinds kort een eigen bedrijf wat zeker in het eerste jaar heel veel tijd vraagt en daarom heb ik besloten om haar dit jaar nog niet te laten beleren omdat ik niet zeker weet of ik voldoende met haar kan bezig zijn om haar zelf goed door te kunnen rijden dit jaar.

Ze is van de week officieel gemeten op 147,6 door mijn veearts. Ik wil haar graag dit voorjaar laten dekken. Zo kan ze dit jaar gewoon lekker drachtig zijn en eind volgend jaar als het veulen afgespeend moet worden breng ik haar weg om beleerd te worden. Haar veulen hou ik uiteraard ook gewoon zelf.

Ik zou heel graag een wat forser type paardje eruit willen fokken. En een bont veulen zou natuurlijk ook heel erg leuk zijn :D
Wat zouden jullie mij adviseren qua ras en type? Papieren zeggen mij niks en dat is ook geen vereiste. Uiteraard moet de hengst wel gewoon gezond zijn en een goed karakter hebben.

Dit is mijn merrie...nog steeds wat overbouwd maar volgens de veearts groeit ze ook nog wel wat.

Afbeelding
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4RWUL3WO-D.jpg

bedankt voor jullie reacties!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 28-01-11 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd + max 2 foto's zichtbaar, rest in link

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:49

Afstamming van de merrie?

chrisje_83

Re: [H]Welke hengst voor mijn merrie?TIPS!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:21

Je schrijft dat je merrie een NRPS x Welsh K is, dus weet je haar ouders ook.
Zou je deze ook door kunnen geven? En is ze zelf in het NRPS geregistreerd?
En wat is je doel met fokken? Zelf kan je weinig om het papier geven maar als je eventueel wilt verkopen is het wel belangrijk dat er een papier bij zit. Potentiële kopers hechten daar wel waarde aan.

Barbara1975

Re: [H]Welke hengst voor mijn merrie?TIPS!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 14:45

nee hoor ik wil puur een leuk veulen voor mezelf absoluut geen verkoop! Wat bij mij geboren wordt gaat niet meer weg.
ze heeft geen papieren alleen haar vader heeft papieren en die is verkocht naar zweden geloof ik.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:39

Dit is een lijst van ggk hengsten van het E.C.H.A. Stamboek die in Niedersachsen verblijven: http://www.echa-esv.de/html/niedersachsen.html
Ze zijn van verschillende rassen, types, maten en de meesten zijn bonte dus misschien zit er eentje die kan bekoren.
Voordeel van een ggk E.C.H.A. hengst is dat het veulen meteen papieren en een EU erkende paspoort krijgt.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:33

je wilt een wat forser type fokken,dan is een new forest hengst ook een optie.en daar kun je als volwassene ook prima zelf op rijden.