[H] Rubinstein x Ramiro x Amor

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

[H] Rubinstein x Ramiro x Amor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 18:20

Voor onze merrie van Rubinstein x Ramiro x Amor (http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=361413) zoeken we een dressuurhengst.
M'n lijstje is ondertussen al vrij kort, maar een andere kijk erop kan geen kwaad.
Ze heeft veulens gehad van Don Gregory, 2x Don Schufro, Daddy Cool, Johnson, Daddy Cool en Stedinger.
Voor zover ik de nakomelingen ken is de Johnson de beste beweger, al hoor ik van de Don Schufro's (die ik zelf nooit gezien heb buiten op foto) ook niks dan positieve berichten.
De merrie is zeer makkelijk drachtig te krijgen, wij hebben ze 2x laten dekken op veulenhengstigheid en beide keren drachtig. Dit jaar wegens problemen met haar linkervoorbeen (door trauma is ze daar chronisch hoefbevangen) en om ze na 7 veulens op rij eens een jaar op adem te laten komen niet gedekt. Indien wel was het Danone I geworden.
Liefst vers sperma, maar geen al te grote bezwaren tegen diepvries.

Sterke punten:
- Achterbeengebruik
- Karakter
- Uitstraling
- Ondanks chronische hoefbevangenheid door trauma PROK goedgekeurd

Verbeterpunten
- Voorbeengebruik mag ruimer en meer uit de schouder
- Moet meer maat en massa meekrijgen van de hengst, vooral maat.

Op mijn lijstje staan nu nog:
- August der starke
- Rock Forever
- Johnson
- Blue Hors Romanov (superhengst, maar met 2x Rubinstein zo dicht op elkaar weet ik niet dat ik het aandurf).

Standfoto:
Afbeelding

Afbeelding

Haar 3 zonen in ons bezit:
v. Stedinger, geboren 2010. Groot, sterk veulen met degelijke bewegingen.
http://img98.imageshack.us/i/img9729q.jpg

v. Daddy Cool, geboren 2009. Aan de klein kant, wat vlakke beweger in het voorbeen, zeer goed achterbeen.
http://img838.imageshack.us/i/img9732a.jpg

v. Johnson, geboren 2008. Superbeweger, enorm los door het lijf met veel voorbeen. Super karakter in de omgang, komt eind deze maand naar huis om te beleren.
http://img607.imageshack.us/i/img9742x.jpg

VDB

Re: [H] Rubinstein x Ramiro x Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:30

Wil je misschien ook exterieurmatig wat verbeteren of maakt dat niet uit?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 18:31

Ik wil de mening horen van anderen, wat ze ook te zeggen hebben.
Bijleren kan ik altijd, dus ga uw gang!

Denk eraan, deze merrie is nooit gereden geweest en heeft op 10 jarige leeftijd al 7 veulens gegeven.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:30

Ik stel die vraag omdat ik nu niet uit je post kan halen wat exterieurmatig de sterke en zwakke punten zijn. ;-)
Je merrie heeft mooie lengte in de hals en, ondanks haar 7 veulens, een mooie bovenlijn. :j
Op deze foto's vind ik persoonlijk dat ze een wat meer gehoekt achterbeen mag hebben maar dit kan ook te maken hebben met het dragen van 7 veulens. Het is misschien makkelijker te beoordelen als je een foto van haar hebt toen ze nog wat jonger was maar die foto had je dan denk ik wel geplaatst. Als je maat wil hebben is het misschien ook een idee om te overwegen en te kijken naar een hengst met meer lengte in het voorbeen dan gemiddeld.

EDIT: of ik jou wat bijleer is echt mijn bedoeling niet! :+ :')
Meedenken wel. :j

Je kan de hengst Zhivago (v. Krack C) overwegen. Deze hengst heeft een mooi hengsten rapport (S = 9 / D = 8 / G = 9), doet het momenteel ook erg goed in de sport en past goed bij een merrie met een goede bovenlijn. :-)
Op Google zijn er betere foto's beschikbaar van Zhivago dan die ene foto op de site van het KWPN. Ik heb ook een beetje gegoogled en zie er best leuke nakomelingen van op de foto's. :j

Charmeur (Florencio x Jazz x Ulft) schijnt ook erg geliefd te zijn en is inderdaad een mooie hengst maar hoe hij het als dekhengst aan zijn nakomelingen doorgeeft is nog niet bekend.... Het is een grootramige hengst.
Krijg je waarschijnlijk wel weer een vos. ;)
http://www.wittescholtens.nl/index.php? ... &Itemid=17

Ik zit nog even te staren naar August der Sterke! Vader = Argentinus die tevens ook de vader is van Amsterdam. :j
Wat een leuke vaderlijn/papier heeft August!

s0173957 schreef:
Sterke punten:
- Achterbeengebruik
- Karakter
- Uitstraling
- Ondanks chronische hoefbevangenheid door trauma PROK goedgekeurd

Verbeterpunten
- Voorbeengebruik mag ruimer en meer uit de schouder
- Moet meer maat en massa meekrijgen van de hengst, vooral maat.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 21:06

Ik ben echt gecharmeerd van August der Starke, omwille van de maat en massa die hij gaat meegeven, het feit dat hij zelf Internationaal GP gelopen heeft met een toen nog zeer jonge Victoria Max Theurer en dat hij ook Internationale GP paarden gegeven heeft (oa Augustin OLD).
Alleen vind ik niet heel veel info over nakomelingen, alleen bij Sissy Max Theurer zelf. Ik vind ook bijna nergens waar ik sperma zou kunnen krijgen.
Met een mailtje naar Max-Theurer kan ik dat wel snel te weten komen.

Oh ja, nog kleine bijkomstigheid, het wordt sowieso een Old goedgekeurde hengst, maar ik wil wel KWPN tips krijgen ook!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:19

VDB

Re: [H] Rubinstein x Ramiro x Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:22

August is wel het toppunt van "robuust gebouwde" hengst... ;-)
Mooie grote kaakronding heeft ie. Ik ben benieuwd hoe die eruit zag als 3-jarige want hoe bespierd hij er nu uitziet is er geen touw aan vast te knopen vind ik.
Zijn vaderlijn vind ik echt super! :j

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:32

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 23:47

Van beide is te weinig geweten over hun nafok en dus geen optie.
Liever een bewezen hengst met een hoger dekgeld dan een jongere onbekende hengst, hoe tof die ook mag zijn.

Toch bedanktom mee te denken, Rafael is een hengst met een zeer interessante bloedvoering!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:37

hooii ;)
nu kom ik is proberen jou te helpen :P
ben het niet helemaal met vdb eens, ik vind nl dat je uit moet kijken dat je niet te weinig lengte overhoud bij de merrie, je geeft aan dat de johnson super kan bewegen maar ook daar zie ik net aan genoeg lengte (en dan vooral in hals en wat zwaar in de keel) merrie heeft wel genoeg in het lijf hoor maar hals hoeft niet korter vind ik
zhivago vind ik voor jou wensen te chique (denk niet dat die de gewenste massa gaat geven)
durf het bijna niet te zeggen maar contango zou wel echt heeeel gaaf zijn en super passen!!
geeft maat!!, massa! voorbeen en galop!, en super karakter blijft behouden
en je weet wat hij fokt!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:52

ps, en als t dan een merrie is ben je m al kwijt aan mij ;) :P

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 13:05

Wat je zegt over lengte in het lijf klopt wel. De DC was als veulen echt een kort ding.
Contango is het overwegen waard.

Ik hoor graag meer meningen!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 17:12

Ik heb navraag gedaan naar August der Starke, maar vrees dat die niet beschikbaar gaat zijn.
Ze hebben wel de volle broer, August der Dritte ter dekking staan sinds dit jaar, maar daa is weinig van geweten.

Zijn er nog mensen met een andere hengst voor deze merrie?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:53

Der Dritte staat nog niet op hun site, zie ik. Heb je daar een exterieur-foto van?
Is die net zo fors gebouwd als die August?
Waarom is August niet meer ter dekking? Heb je dat toevallig gevraagd? :-)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 18:14

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 22:57

Heeft er hier nu niemand nog een idee?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 18:23

Net een mailtje gekregen van Gestut Vorwerk:

Citaat:
Dear Madams and Sirs,

thank you for your interrest about our stallion August der Starke. Sorry, but I must tell you that he is for the moment and in the near future only for our own mares. But if you are interested about our other stallions the catalogue is in the next 2 weeks ready and if you want you can get one and look for another stallion?

With kind regards

Stuber Manuela

August der Starke valt dus af.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:29

och jee wat jammer!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:21

Ik zou een flinke zoon van Ferro nemen of kleinzoon met wel correcte voeten..
Als je de pedigree een beetje bekijkt is dat de aansluiting om weer een paard te krijgen..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 12:23

Enige naam in het bijzonder?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:29

rousseau?! denk dat die (even zo snel uit m n hoofd) het meest kan aansluiten als je binnen de ferro zonen zoekt

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 12:48

Als ik dan naar enkele nakomelingen kijk, zoals Ampère, Zack, Zjenghis Khan, ... vind ik niet direct het type paard terug dat ik zoek.

Goeie bewegers, maar met, naar mijn smaak, wat weinig body en geen heel stabiel karakter.

Essie, hij hebt een Rousseau uit Highline dacht ik è, enige reflecties daarop?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 12:52

Wat vinden jullie van Munchhausen op deze merrie?
Op zich volledig het type van paard dat we zouden willen fokken, ook bewezen in de fokkerij, alleen vrees ik met Trakhenerbloed dat het wel eens heel bloederig zou kunnen uitvallen en dat zou ik toch willen vermijden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:12

munchhausen vind ik wel een heel mooi type (wat zwaarder) denk dat dat wel een fijn paard is!

mijn rousseau is goed uitgepakt, heeft een heel sterk achterbeen goed voorbeen super galloperen
wel eeerg groot! (te?) genoeg body, meer als de don romantic.
karakter is goed, heel lief paard wel wat onzeker naar vreemde stoere mensen die ineens haar box (stoer) inlopen maar daar doet ze niks op hoor, vind ze alleen wat eng maar is nooit gemeen!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:16

Ik ben zelf altijd wel gecharmeerd van de nakomelingen van Rhodium. Ik vind dat er ook een hengst op mag die wat meer front doorgeeft als ik de nakomelingen en de merrie zo bekijk.
Edit: zie dat deze merrie al Ramiro bloed heeft, dus dat wordt wel heel dichtbij, valt Rhodium dus af. :+