[EH] [KWPN] 4 jr merrie Emilion x Aktion x Symfonie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

[EH] [KWPN] 4 jr merrie Emilion x Aktion x Symfonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 15:14

Ik ben benieuwd wat jullie van deze merrie vinden en welke hengst jullie bij haar zouden doen.
Graag met onderbouwd commentaar.

Op haar papier staat ze bij de dressuurpaarden ingedeeld maar persoonlijk vindt ik dat ze beide kanten op kan.
Sta dan open voor zowel dressuur als springhengsten (mits goede bewegingen).

Emilion x Aktion x Symfonie
1.63
4 jaar

Afstamming hier volledig te vinden: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6

Verbeter punten in mijn ogen:

- Maat, zou hoger mogen zijn.
- Meer kap, al is dat al door de training aan het verbeteren.
- Hoeven zouden net even meer van nature hoger bij de verzenen mogen zijn (heeft de neiging tot platvoeten..)
- Nog wat actiever in het achterbeen.

Afbeelding

Afbeelding

Punten die ik graag bewaard zie blijven:

- Haar geweldige karakter, wel een echte merrie maar ontzettend aanhankelijk en lief, tevens een prettig karakter om mee te werken.
- Haar hoofd.
- Haar nette en ruime stap.
- Haar niet te lange voorbeen.

Een potentieel veulen zal indien mogelijk zelf opgefokt worden en beleerd zodat ik als 3 jarige kan kijken hoe of wat.
Maar moet wel leuk voor de "handel" zijn.

Woestein

Re: [EH] [KWPN] 4 jr merrie Emilion x Aktion x Symfonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 11:42

Niemand???

Twinkeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:47

Wat zie je goed dat dat een Emilion is :j
Bij vrienden hebben ze een heel succesvolle combinatie gehad met indoctro x emilion, maar ik weet niet of indoctro voldoende maat geeft, aangezien die merrie een heus paard was van 1.72m. Vriendin heeft een heel commerciële donkerbruine Balou du rouet uit een springmerrie. Merrie met veel maat, front en opvallende bewegingen, dat kan misschien een idee zijn voor je.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:41

Commercieel gezien zou je met deze merrie mooi met Jazz kunnen fokken(mits je voor dressuurbloed zou willen gaan), aangezien haar halfzus in combinatie met Jazz een IDP en een GP heeft gegeven, ook komt Olivi uit haar moederlijn! Weet alleen niet of je dan het fijne karakter behoud! :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:55

Ik vind het een mooie langelijnde merrie waarmee je een boel kanten opkan.Ik zou gaan voor een allrounder denk ik,maar dat is mischien voor de handel niet super interesant.

Wat mischien een interesante hengst zal zijn,ook voor de handel is Moorlands Bodyguard.Met Negro erachter krijg je een goed achterbeengebruik en qua croupe kan je merrie het ook hebben.
Zijn afstammelingenrapport was heel positief,en waarschijnlijk kunnen z'n veulens ook nog wel een beetje springen.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:41

Ik zou persoonlijk opteren voor een springhengst met goede bewegingen, omdat je met springpaarden nog perfect dressuur kan gaan rijden. Bij een hengst zoals Jazz ed, gaan de springkwaliteiten waarschijnlijk wat verliest.

Misschien iets met contender? Die vererven vaak wel beweging. Maar contendro zou ik dan misschien niet gaan doen ivm maat.
Of iets met Argentinus, aangezien Arko III ook uit deze lijn komt- wel een eindje verderop. Die vererft ook beweging.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:36

Misschien Harley? Mijn Harley heeft een enorme kap :D En ook genoeg maat. Heb ook al wat jonge Harleys gezien en die zijn ook goed aan de maat (sommige zelfs wat te..). Bewegen kan die ook en mijn Harley heeft een topkarakter :) Harley loopt sinds kort onder Jessica Kurten en heeft de 1e prijzen in het 1,40&1,45m al behaald.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 13:52

Bedankt voor jullie reactie's.

Zitten wel een paar interessante hengsten tussen waarvan ik de komende tijd wat meer van ga opzoeken en bijhouden.

Jazz zelf wordt het niet, misschien een nakomeling die hem wat verder in de afstamming heeft.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:14

Oscar?

Edit: Verkeerde knop. :')

Maar hij voldoet eigenlijk wel aan al je verbeter punten.
Hij vergroot enorm, zeer goede bewegingen en heeft een behoorlijk kap. Wel geeft hij vaak ook meer massa.

Fahilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:37

En Oscar heeft een heel fijn karakter! (Heb er zelf naar gekeken voor mijn Jazz x Aktion merrie...)
En misschien Uphill??

Succes!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 14:19

Oscar ben ik zelf ook wel een paar keer tegen gekomen en ik vindt zowel hem als zijn nakomelingen aansprekend.

Hoe vinden jullie haar exterieur verder?

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:17

Wat dacht je van Charmeur? Zit florencio en Jazz in en kan misschien wat vergroten en snelheid in het achterbeen geven.

Heeft jouw merrie een veulen gehad?

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 13:53

Florencio is zeker een aansprekende hengst al strooit hij naar mijn inziens wat met de maat...
Geeft zeker wel leuke nakomelingen, zie o.a. Charmeur.
Is dus nog afwachten wat Charmeur zelf gaat doen.

Ben benieuwd naar de nakomelingen van Bodyguard.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:48

Wat vind je van Ampere
Deze hengst kan ook springen dus misschien krijg je dan ook een leuk allround paard.
Hij geeft zijn fijne karakter door en zijn kinderen kunnen super bewegen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:13

Ampere gaat het achterbeengebruik niet verbeteren en ik denk dat ook Charmeur dat niet zal gaan doen.Oscar strooit, als je dat bloed wilt zal ik eerder voor zijn zoon Uphill gaan.Dat kan jouw merrie wel heben qua lengte in het lijf en hals.Verder is het belangrijk om een hengst uit te kiezen die een heel goed fundament heeft en waarbij het voorbeen ook zeker correct gesteld is.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:16

Uphill wil ook nog wel een strooien met bloed. Zo heb ik een hele bloedgemaakte uit een zware merrie die ze meestal ook zwaar geeft, en een wat zwaarder type uit een bloedgemaakte merrie die ze normaal bloederig geeft.

Uphill doet zelf misschien beknopt aan maar geeft ze niet beknopt..

Verder denk ik wel dat hij het opwaartse en het achterbeen kan verbeteren.