[H]Hengstkeuze voor Sierappel x Metall

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[H]Hengstkeuze voor Sierappel x Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:53

Dit voorjaar wil ik mijn dan 6jarige Sierappel (Montecristo x Flemming) x Metall laten dekken

hieronder haar gehele pedigree.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=143847

Het is een merrie met een stokmaat van 1.63 welke fijn kan bewegen. Zou een wat beter voorbeen mogen, deze mist wat lossigheid. Het achterbeen is erg fijn. Kan geweldig stappen, wat bovengemiddeld draven en laat een goede galop zien. Momenteel blijft ze onder het zadel wat hoog in het kruis maar blijft vanachter goed eronde springen

Helaas is ze wat klein gebleven, maar kwa verhoudingen zit ze goed in elkaar.

Paard mist als 5 jarige nog wel wat balans en kracht!

Karakter is fijn, onder het zadel wat heet maar hardwerkend in de omgang een dikke 10.

Ik zou graag een veulen fokken, puur voor mezelf, waarin beweging bewaard blijft. Het voorbeen mag wat fijner. Wat meer maat zou mogen. Kwa kleur heb ik geen eisen, maar een mooie donkere vos met veel wit geniet de voorkeur :D

hieronder enkele foto's. Wat zijn jullie adviezen, wat zou je verbeteren aan deze merrie en dan met welke hengst? Ook serieuze adviezen die fokken met deze merrie afraden hoor ik graag.

als 3 jarige, groen (beetje ongelukkig gemaakte foto)
Afbeelding

http://img231.imageshack.us/img231/4333/66964412.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XXAK8Z4J.jpg

Anoniem

Re: Hengstkeuze voor Sierappel x Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:55

Momenteel ben ik mezelf aan het verdiepen in Charmeur. Een vriendin heeft me enkele bijzonder goede nakomelingen van Quaterback laten zien. Deze meet enkel maar 169.
Ook ben ik er nog niet uit waar deze ter dekking aangeboden wordt. De Ijzeren Man heeft hem wel ooit gehad.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 08:41

Wat een mooie vos heb je. Ik blijf een zwak houden voor Montercristo (klein)kinderen.

Charmeur zou zeker niet gek zijn.

Maar begrijp ik dat je haar gaat verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 08:49

Zenisnin principe te koop maar de handel is bagger en wil niet onder de 7500 gaan zitten die ik ervoor wil hebben. Ze heeft het natuurlijk niet mee dat ze klein is, merrie en ook nog is vos

Ti's een heel fijn dier om mee te rijden en weggeven kan altijd nog hihi.
En heel eerlijk gezegd ben ik ook niet super actief aan het verkopen n

Dus wanneer ik haar in april niet kwijt ben dan gaat er een veulen in!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:03

Don Schufro geeft maat genoeg, en een goed voorbeen.
En hij is ook nog eens vos met veel wit...
Wel niet goedkoop :)

En 't is een echte stempelhengst, kijk de Scandinavische fokkerij maar eens na, bijna allemaal met Don Schufro bloed die daar in de rpijzen lopen op keuringen en Jonge Paarden competities...

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:43

Als ik het zo bekijk... zou er voor mij maar één keuze zijn. (moest ik zelf dan vos met veel wit willen fokken)

Falsterbo (Fidermark x Brentano II x Frühlingsball)

Verbetert het voorbeen elke keer. En fokt zijn witte aftekeningen ook goed door. Aangezien je merrie ook nog eens een goed achterbeen heeft vind ik het echt een super goeie combinatie.

Je kunt de hengst bekijken op http://www.jens-meyer.com/

Hoop dat je er wat mee bent!

Cilya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:29

Scandic?
Bewezen hengst, en het is een vos :D

Anoniem

Re: [H]Hengstkeuze voor Sierappel x Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:07

de voskleur is geen MOETEN maar een voorkeur :)

wanneer een goed passende bruine, witte of zwarte hengst voorbij komt is het ook prima.

DL_

Re: [H]Hengstkeuze voor Sierappel x Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:04

Scandic wil ze ook wel 's wat kleiner en beknopter geven, en m.n. dat beknopte i.c.m de maat van deze merrie zou ik mee oppassen.

Noem me bevooroordeeld, maar ik zou eens kijken naar Amazing Star. Heeft zelf een heel fijn voorbeen en geeft dit ook duidelijk aan zijn nakomelingen door. Hij is zelf vrij redelijk aan de maat, boven de 1.70 wel inmiddels (op de kwpn site staat waarschijnlijk anders, maar hij is echt vrij groot) en naar wat ik heb gezien lijken de veulens tot nu toe ook flink aan de maat te worden. AS doet het vooral goed op wat bloederige merrie's, dus ik denk dat hij bij de jouwe goed zou passen.