[H] [KWPN] Expert x Pericles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoannevZ

[H] [KWPN] Expert x Pericles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 15:12

Hallo allemaal,

Volgend jaar wil ik gaan kijken of ik mijn merrie drachtig kan krijgen. Nu is dit de eerste keer voor mij en ik weet niet echt veel van hengsten. Vandaar dat ik jullie menig graag wil horen over welke hengst het beste zou passen bij mijn merrie.

Pluspunten van mijn merrie:
- Springt graag en weigert nooit.
- Werkt graag en hard.
- Ze is vlot.

Minpunten van mijn merrie:
- Klein (1,60m) en een beetje gedrongen bouw.
- Mag wat meer souplesse en een beter afzet met springen hebben. Nu is het alleen maar lomp over een hindernis stuiven.
- Stug en hard met rijden.
- Mag betere achterhand hebben.
- Dressuurmatig is ze helemaal niets.

Ik kijk meer richting springhengsten, omdat ik springen leuker vind. Verder ook belangrijk om te weten is dat mijn merrie een Expert x Pericles is.
Het veulen zou ik graag recreatief willen rijden en misschien af een toe een wedstrijdje.

Mijn merrie heeft een lange actieve stap en een vlotte draf. Galopperen vindt ze in een kleinere bak wat moeilijk, maar wanneer ze de ruimte heeft, laat ze een sterke uitgestrekte galop zien.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=243722

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en dat jullie iets leuks weten. Graag zou ik dan ook willen weten waarom dit goed zou kunnen matchen.

Groetjes Joanne

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:15

Hier nog een foto van mijn paardje.

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:23

De pagina laat erg slecht, maar de merrie is van 1994? Heeft ze al eerder veulens gehad?

edit: ja dus.. Waarom vul je de afstamming niet verder aan op pf?

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:21

Sammie schreef:
De pagina laat erg slecht, maar de merrie is van 1994? Heeft ze al eerder veulens gehad?

edit: ja dus.. Waarom vul je de afstamming niet verder aan op pf?

Als ik me niet vergis, heeft de afstamming compleet op pf gestaan. Ik zou eens kijken of ik hem er binnenkort weer op kan zetten.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:49

Misschien eerst even een paar goede standfoto's plaatsen, met deze foto kunnen we niet veel! ;)

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:54

hoi, misschien is het handig om iemand van het kwpn erbij te vragen,om je merrie te beoordelen zegmaar en je te helpen bij het zoeken van een geschikte hengst. wij hebben dat ook gedaan, ze noemen dat een aanparingsadvies en t kost niks. elke regio heeft zo zn kwpn inspecteur meen ik, kan wel zijn dat t op t moment druk is ivm het chippen..succes er mee hoor,groetjes deess