[H] Wat is de beste hengst voor de super merrie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

larouscha

[H] Wat is de beste hengst voor de super merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 20:12

Ik zoek een goede hengst voor de NRPS merrie!

Info over Larouscha:
1.52 (ouders allebij D)
Stermerrie
Prestatiesport.
1e premie
Vader Le Matsjo
Vader moeder Evanto's Nieuwmoed
M2 dress voorheen z1 heeft nu alweer punten voor het Z
B springen L voorheen
Tijdelijk uit de sport ivm rugblessure volgende maand terug voor controle niet goed? Wordt deze merrie uit de sport gehaald. Daarom dekken.
super lief karakter

Larouscha beweging
Zeer sterke stap Keuringcijfer 8
Ruime draf maar niet erg sterk vanuit de achterhand 7,5
Goeie galop zuivere takt. 7,5

Bouw
Mooie lange hals
Staat erg hoog op de benen
mooie front

foto's:
Stap
http://nl.tinypic.com/r/2z56jcn/4
Draf
http://nl.tinypic.com/r/wspok8/4
Galop
http://nl.tinypic.com/r/v2tcvc/4

Hengsten moet een echte allrounder zijn of goede dressuurpony zijn en zich goed kunnen bewegen
min schoofhoogte 1.48
mag best wat pit hebben

Meer info nodig? Zeg t gewoon ffies;)

thx voor het helpen
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 21-08-10 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

chrisje_83

Re: [H] Wat is de beste hengst voor de super merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:11

Heb je ook een foto van de stand? Dus zonder zadel etc.

Waarom zou je in de E pony's willen fokken? De kans is best aannemelijk dat je met een D pony hier ook een D uit krijgt, de merrie is immers volledig D gefokt.

Voor een D pony zou ik een hengst gebruiken van Stoeterij Du Bois uit Herwen. Dit zijn mooie dressuurpony's welke dit ook doorgeven en dan met name hun opwaartse bouw. Daarnaast kan je kiezen voor Knock Out, een zeer veelzijdige D ponyhengst.

Wil je toch een E pony gebruiken heb ik even op de site van het NRPS voor je gekeken. Dan heb je in mijn optiek 2 hengsten die je merrie kunnen verbeteren.

Parino B, zelf Z2 dressuur in Nederland en Lichte Tour dressuur in Duitsland, 1.52 m, Power Boy x Valentino, meer info op www.dressuurstalderuiter.nl

Star van Vreeburch, heeft zelf nog niet in de sport gelopen, 1.54 m, Sjapoer ox x Mufaq ox.

En dan zijn volle broer Sergi van Vreeburch, Z dressuur en L springen maar verbeterd volgens het afstammelingenrapport van het NRPS te weinig op type en beweging.

larouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 13:23

chrisje_83 schreef:
Heb je ook een foto van de stand? Dus zonder zadel etc.

Waarom zou je in de E pony's willen fokken? De kans is best aannemelijk dat je met een D pony hier ook een D uit krijgt, de merrie is immers volledig D gefokt.

Voor een D pony zou ik een hengst gebruiken van Stoeterij Du Bois uit Herwen. Dit zijn mooie dressuurpony's welke dit ook doorgeven en dan met name hun opwaartse bouw. Daarnaast kan je kiezen voor Knock Out, een zeer veelzijdige D ponyhengst.

Wil je toch een E pony gebruiken heb ik even op de site van het NRPS voor je gekeken. Dan heb je in mijn optiek 2 hengsten die je merrie kunnen verbeteren.

Parino B, zelf Z2 dressuur in Nederland en Lichte Tour dressuur in Duitsland, 1.52 m, Power Boy x Valentino, meer info op http://www.dressuurstalderuiter.nl

Star van Vreeburch, heeft zelf nog niet in de sport gelopen, 1.54 m, Sjapoer ox x Mufaq ox.

En dan zijn volle broer Sergi van Vreeburch, Z dressuur en L springen maar verbeterd volgens het afstammelingenrapport van het NRPS te weinig op type en beweging.

Bedankt!
Sorry ik had min 148 cm neergezet.
Maar ik bedoelde eigenlijk max 148

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:41

Oké :)

Evt. kan je als je D wilt fokken ook Idzard of Isarco gebruiken. Echter persoonlijk vind ik dat ze veel wit doorgeven aan hun nakomelingen. Maar qua sport lopen ze beiden erg goed. Momenteel deden de veulens van FS Ramzi het erg goed op de keuringen. Persoonlijk vond ik een deel van die veulens wat aan de iele en beknopte kant, maar wel verbeterend op beweging.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:25

En Nieuwmoed's Patrick dan? Komt uit een heel fijn stammetje, en zal niet boven de 1.48 gaan fokken..

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:32

chrisje_83 schreef:
Oké :)

Evt. kan je als je D wilt fokken ook Idzard of Isarco gebruiken. Echter persoonlijk vind ik dat ze veel wit doorgeven aan hun nakomelingen. Maar qua sport lopen ze beiden erg goed. Momenteel deden de veulens van FS Ramzi het erg goed op de keuringen. Persoonlijk vond ik een deel van die veulens wat aan de iele en beknopte kant, maar wel verbeterend op beweging.

mijn pony komt ook van isarco maar het is wel een e pony 1.54, de moeder was susanique een schimmel daarom is die waarschijnlijk ook wit geworden. :)

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:32

beetje off topic maar wat een ontzettend leuke combinatie. is het
toekomstig veulen ook voor dit meisje bedoelt?

Vind dat het er echt leuk uitziet.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:18

Kraneveld's Kadans!

Stuur wel even PB'tje!