[H]voor merrie Casimir x Irco Polo x Marco Polo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

[H]voor merrie Casimir x Irco Polo x Marco Polo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:07

Hallo, ik ben op zoek naar een hengst voor mijn 16 jarige KWPN merrie. Ze heeft al eerder veulens gehad.
Verberpunten zijn: Weke rug, ietwat steile achterbenen, en er mag wat meer lengte doorgegeven worden, mijn merrie is namelijk zelf 1.58.
Ik heb van een vriend de hengst Ziesto opgegeven gekregen..Maar twijfel nog.. Ik weet dat het niet om de kleur gaat maar bont vind ik stiekem ook wel erg mooi. Heb contact gehad met de eigenaar van James Bont Jr, vind hem onwijs gaaf! Hij heeft alleen een nogal lange rug, en mijn merrie is ook niet zo kort van stuk.. Heb nu contact met de eigenaar van de hengst Toronto die ik ook wel gaaf vind... Ik weet dat er geen garantie is dat deze hengsten bont doorgeven.
Heeft hier misschien iemand nog ideen? Fotos zijn overigens te vinden in mijn profiel.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 09-07-10 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 07:51

Moderatoropmerking:
foto's moeten zichtbaar in het topic geplaatst worden. Dat moeten een goede standfoto zijn en een bewegingsfoto of filmpje. Een voorbeeldje van goede standfoto van in de charter van dit forum. [EHK] Welkom op [EHK] Exterieur en Hengstenkeuze

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 12:36

JoyceLa

Re: [H]voor merrie Casimir x Irco Polo x Marco Polo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 12:50

Afbeelding

Een duidelijkere standfoto heb ik op dit moment niet...

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:44

Dit is de complete afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6

Het is een Casimir x Heidelberg x Duc de normandie.
Casimir is een Irco Polo en Irco Polo is van Marco Polo. Wellicht dat iemand dit in de titel aan kan passen?

Je merrie kan wel wat bloed gebruiken. De moederlijn van James Bont jr zijn allemaal merries van rond de 1.60m. Niet zo heel groot dus. Is het IHW een door het kwpn erkend stamboek? Anders krijg je een register B papier.

Ik weet niet welke Toronto je bedoelt, ik kan er eentje vinden op paardenfokken.nl die bont is. Een Gribaldi uit een Samber? Dit is mooi bloed maar zo te zien is hij nergens goedgekeurd. Je krijgt dan een register B papier.

Ziesto is een goed dressuurpaard, over zijn nafok weet ik niets.

Je merrie is mooi springgefokt. Ik zou een goede springhengst zoeken met veel bloed en veel beweging. In de stam lijkt ook veel beweging te zitten gezien de prestaties in de dressuur. Misschien dat je Roven xx een mooie hengst vind? Een andere bonte springhengst is Clochard, maar deze is goedgekeurd bij een niet erkend stamboek. Een andere aparte bonte springhengst is Ico sun, maar daarmee heb je wel inteelt op Marco Polo en Sinaeda en dat wil je eigenlijk misschien liever vermijden.
Andere bonte hengsten:
Poeh Poeh
What's colour (ook wel tomtom genoemd)
Cesar
Eddy Wally
Cool Cracker S (inteelt op Marco Polo)
Sommige bonte hengsten geven altijd bont.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:34

Casimir x Irco Polo x Marco Polo kan idd niet kloppen :=

Het belangrijkste waar je op moet letten is denk ik de maat. Hoe groot zijn haar andere veulens?