[H][KWPN] Dekadvies voor Perla (Zuidhorn X Ramiro Z)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_J

[H][KWPN] Dekadvies voor Perla (Zuidhorn X Ramiro Z)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:32

Hallo!

Ik denk erover om mijn merrie te laten dekken maar aangezien ik niet heel veel verstand heb van hengsten, roep ik jullie hulp in :)

De merrie:
Naam: Perla
Grootte: 1.60
Kleur: Donkerbruin
Afstamming: Zuidhorn X Ramiro Z (volledige afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=168672)
Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

(springfoto: http://i378.photobucket.com/albums/oo221/SuzannePerla/Perlaspringen014_0001.jpg)

Wat wil ik nu van de hengst:
- Dressuur of allround
- grootte: rond de 1.70
- Kleur: bruin-donkerbruin of zwart
- Karakter: Perla is een bange, nerveuze merrie dus liefst een hengst met een rustig en braaf karakter
- Perla is vrij kort in haar lopen dus dit mag ook verbeterd worden
- De rest kunnen jullie zelf aanvullen

Opmerking: Het karakter is voor mij het belangrijkst, en moet dus echt verbeterd worden. De rest is eerder bijzaak. Verder hoeft het niet een echte tophengst te zijn, ik ben niet van plan een wereldwonder te fokken. Ik wil gewoon een leuk veulen waarmee ik over een paar jaar aan de slag kan :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:48

Tja als je karakter belangrijk vind zou je kunnen kiezen voor een Gelderse hengst(=KWPN)

Die vereven over het algemeen een goed karakter en fokken allround. Ook vererven je vaak veel beweging met het kenmerkende knietje.

Vitens en Alexandro geven veel beweging, front en zelfhouding. Zijn beide zeer moderne Glederse hengsten.

Bij Laurentz en Ahoy weet je zeker dat je braaf fokt maar die zijn qua type wat ouderwetser.

Laat maar weten of je nog meer info wil.

sportfokker

Re: [H][KWPN] Dekadvies voor Perla (Zuidhorn X Ramiro Z)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:55

De hengst Ultimo zou goed kunnen passen. Hij geeft grote paarden, langgelijnd en met veel beweging. Het is een vos, maar met een goed karakter!