[H] Welke hengst voor Olivi x Havidoff merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

semenamy

[H] Welke hengst voor Olivi x Havidoff merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 17:58

Dit is Vienna een 8 jarige merrie van Olivi.
Ze heeft al eerder een Florencio nakomeling gebracht welke zeker op meerder punten verbeterd is op de moeder.
Hebben wel een paar in gedachten maar brand los! Over 3 weken moet ze bevallen en willen haar in de veulenhengstigheid opnieuw laten dekken om het een maand te verschuiven.
De eerste foto is van beweging als 4 jarige..
Afbeelding

Deze is van een half jaar terug..
Afbeelding

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:54

Heb je Andretti wel eens overwogen? Kan nog wat scherpte geven misschien, in elk geval de galop.
Verder vraag ik mij af of Uphill bij deze merrie zou passen?

Wat wil je nog meer verbeteren?

semenamy

Re: [H] Welke hengst voor Olivi x Havidoff merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 20:52

Nee Andretti heb ik nog niet overwogen ..achterbeen is sterk genoeg wil graag wat meer voorbeen. Ze heeft een vrij vlak voorbeen en zou graag een willen die wat hoger op de benen staat. Merrie heeft niet echt lange benen. Verder is vooral het karakter belangrijk, merrie is heel wispelturig en kan onberekenbaar zijn. Zitten zelf aan Charmeur te denken maar vind het dekgeld voor een onbewezen hengst aan de hoge kant met 1100 euro. Voor 1250 heb je Florencio zelf!

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:17

Als je voor een mooiere voorhand wilt gaan dan zou je flemmingh of een zoon ervan kunnen proberen. Geeft vaak ook voldoende maat met net dat beetje knieactie erin.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:45

semenamy schreef:
Nee Andretti heb ik nog niet overwogen ..achterbeen is sterk genoeg wil graag wat meer voorbeen. Ze heeft een vrij vlak voorbeen en zou graag een willen die wat hoger op de benen staat. Merrie heeft niet echt lange benen. Verder is vooral het karakter belangrijk, merrie is heel wispelturig en kan onberekenbaar zijn. Zitten zelf aan Charmeur te denken maar vind het dekgeld voor een onbewezen hengst aan de hoge kant met 1100 euro. Voor 1250 heb je Florencio zelf!

ik zou eerder durfven gokken op de bewezenheid van de moederlijn van Charmeur dan op de bewezenheid van Florencio zelf....

Apache?

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 21:33

Denk ook sterk dat het Charmeur gaat worden, vind Apache ook wel wat maar vind hem zo iel. Aangezien de mijne ook niet superbreed is heb ik al snel het gevoel dat er niets overblijft..of ligt dat nu gewoon aan mij?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:14

Denk dat dat wel meevalt maar bij nader inzien is terugfokken op Olivi misschien niet de beste keus....

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:41

je zei dat florencio meerdere punten van de merrie heeft verbeterd. waarom fokt je dan niet opnieuw met florencio?

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 23:03

Spookt nog steeds wel door ons hoofd ja, we willen ook eerst kijken wat er nu van Sandreo uitkomt voor we definitief beslissen.