[H][KWPN] 6 jarige elite merrie v.Goodtimes uit de lisastam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

[H][KWPN] 6 jarige elite merrie v.Goodtimes uit de lisastam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 22:17

Ik ben benieuwd wat jullie voor advies geven voor mijn 6 jarige elite merrie van Goodtimes.
Ik overweeg volgend seizoen om haar te laten dekken. Vorig jaar moest ik overslaan omdat zij een dood veulen heeft gekregen van de hengst Indoctro. De bevalling was toen zo zwaar voor haar, dat zij niet gedekt kon worden.

Hieronder de link naar haar afstamming.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=224839


punten bij stamboekopname: EX 70 G 80 SPR 85.
Merrie heeft als driejarige deelgenomen aan de Nationaal KWPN Kampioenschap vrij springen.

Ze heeft de IBOPtest met de volgende cijfers behaald. Stap 8, draf 8, houding en balans 8, Galop 2x 8,5, reflexen 2x 8, techniek 2x 8, vermogen 7,5, instelling 8, rijbd./bewerkb. 8, aanleg als spring 8 totaal 80,5.

Wat ik zoek is een vaderdier die een goed exterieur en formaat heeft. De basisgangen van mijn merrie wil ik graag behouden, daarom ook een vaderdier met goede beweging en uiteraard goed kunnen springen.
Minpunten van de merrie zijn dat ze nogal laag op de verzenen staat en snel een platvoet heeft. Goede voeten is een must. Merrie zou meer bloed kunnen gebruiken.
Hengst hoeft niet alleen van KWPN te zijn.

Ik zal morgen even foto's plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 14-06-10 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags toegevoegd

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Hengst voor 6 jarige elite merrie Goodtimes uit de lisastam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:59

je had dood veulen? dus mag je dan niet opnieuw laten terugdekken? of is garantie al verlopen?

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Hengst voor 6 jarige elite merrie Goodtimes uit de lisastam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 13:14

Het was een voldragen dracht en ik heb het er eigenlijk niet met de hengstenhouder over gehad daarna.
Voor zover mij bekend is er dan geen garantie. Vorige jaar kon mijn merrie een nieuwe dracht niet aan en dit jaar wil ik het nog niet.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 14:01


Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Hengst voor 6 jarige elite merrie Goodtimes uit de lisastam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:49


tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Hengst voor 6 jarige elite merrie Goodtimes uit de lisastam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 18:43

Dakario, zeker wel een interessante hengt. Echter Goodtimes is Nimmerdor en dan zit er twee generaties terug aan beide kanten Nimmerdor. Dat heb ik liever niet.

manueeltje84

Berichten: 1231
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Lieshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:32

Ik weet niet wat je uit wilt geven aan dekgeld maar de veulens van Diarado lijken erg goed. www.uytert.nl

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 00:04

Manueeltje: Vorig jaar heb ik een dekking van Diarado overwogen. Heb toen al contact gehad met Joop over Diarado. Doordat mijn merrie toen zo zwaar heeft gehad tijdens de geboorte, is dat toen niet door gegaan. Hij staan zeker in mijn lijstje. Ik blijf hem interessant vinden.
Ik spaar liever een jaartje door voor een bijzonder goede dekking, dan dat ik op het dekgeld wil bezuinigen.

ff offtopic, heb je Faith al verkocht?

manueeltje84

Berichten: 1231
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Lieshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 08:16

tjady schreef:
Manueeltje: Vorig jaar heb ik een dekking van Diarado overwogen. Heb toen al contact gehad met Joop over Diarado. Doordat mijn merrie toen zo zwaar heeft gehad tijdens de geboorte, is dat toen niet door gegaan. Hij staan zeker in mijn lijstje. Ik blijf hem interessant vinden.
Ik spaar liever een jaartje door voor een bijzonder goede dekking, dan dat ik op het dekgeld wil bezuinigen.

ff offtopic, heb je Faith al verkocht?

Ik zag dat je gedekt had met indoctro die is ook niet goedkoop dus vandaar ;)
Ik heb Faith nog ja, ik ben ook niet zo haastig met de verkoop.
Maar het is denk ik wel de bedoeling dat ze verkocht gaat worden, volgend jaar weer 2 veulens, dus het word wel een gekkenhuis anders hier.
Hoe is het met jou knappe uphill?

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:36

Wat vind je van Chello III? Mooi springbloed met zeer goede basisgangen en ook nog leuk om te zien. Zo ook Numero Uno (en zonen) die het erg goed doen qua exterieur en prestatie en toch ook fijn bewegen.

Holsteinfan
Berichten: 64
Geregistreerd: 23-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:15

Ik sluit me volledig bij Rigoletto aan. :)

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 11:36

Rigoletto en holsteinfan: Ik vind Chello III ook een mooie hengst. Ik zal mij eens een beetje verdiepen in de Numero uno zonen.
Wat vinden julie van Armitage?

Manueeltje: Famke doet het heel goed. Ik heb besloten haar te houden. Ik wil graag een merrie uit deze lijn houden( niet een bijzondere lijn, wel emotioneel voor mij). Ik heb nu een plaatje met een goed karakter.

Holsteinfan
Berichten: 64
Geregistreerd: 23-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:46

Armitage ben ik niet echt weg van.
Een goede sportpaard maar een fokhengst zie ik er niet in.
Mijns inziens zijn er betere Argentinus zonen.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 18:25

Holsteinfan schreef:
Armitage ben ik niet echt weg van.
Een goede sportpaard maar een fokhengst zie ik er niet in.
Mijns inziens zijn er betere Argentinus zonen.



Oke, kun je toelichten waarom je geen goed vaderdier in hem ziet. Welke Argentinus zoon zie je bv wel zitten. Ik heb 3 jaar geleden een Argentinus gefokt en was erg gecharmeerd van het veulen als toekomstig sportpaard. Ik vind de bloedvoering van Armitage wel erg mooi.

SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:01

Hmm, wat zou ik adviseren? hihi heel stout maar ik zou uit zo'n merrie een goede dressuurhengst op zetten want onze fokkerij mag wel wat meer allrounde paarden hebben. En de kracht van Goodtimes.
Of je kunt altijd nog met een veelzijdige hengst dekken.

Holsteinfan
Berichten: 64
Geregistreerd: 23-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:14

Tja hij kan me echt niet bekoren.
Bij mijn weten lopen er niet veel nakomelingen verdienstelijk rond in de springsport of vergis ik me?
Air Jordan is ook niet echt men ding maar die lijkt ze wel te leveren!
Persoonlijk vind ik Argentinus bekendste zoon wel aansprekend, Arko.
maar ja daar hangt wsch ook een heel mooi prijskaartje aan.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 22:07


rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:27

Arko III heb ik in april gezien bij Nijhof, zij bieden hem ter dekking aan. Mooie hengst, straalt kracht uit. Beweging kan ik me niet herinneren. . Spartacus v. Stakkato staat ook bij Nijhof en echt een fijn springpaard. En Stakkato is wel hot...

Net even gekeken, maar Arko staat niet op de website. Wel in het boekje, maar nergens staat hoeveel het dekgeld is. Even bellen?

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 14:49

rigoletto schreef:
Arko III heb ik in april gezien bij Nijhof, zij bieden hem ter dekking aan. Mooie hengst, straalt kracht uit. Beweging kan ik me niet herinneren. . Spartacus v. Stakkato staat ook bij Nijhof en echt een fijn springpaard. En Stakkato is wel hot...

Net even gekeken, maar Arko staat niet op de website. Wel in het boekje, maar nergens staat hoeveel het dekgeld is. Even bellen?



Ik ga wel even informeren. Op de site van keros staat 1000 + 1000 ex btw.
Ik zal Spartacus ook eens bekijken en mij in verdiepen.

xChann94
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:42

Wat dacht je van Zirocco blue?
Paard met enorm veel vermogen en techniek. Ook een hele mooie vaderlijn. Zijn nakomelingen doen het erg goed op de keuringen.
Mr. Blue x Voltaire x Le Tot de Semilly

Flynn

Berichten: 1402
Geregistreerd: 25-09-05

Re: [H][KWPN] 6 jarige elite merrie v.Goodtimes uit de lisastam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:11

Offtopic, wat leuk, wij hebben hier haar volle broer staan ( ruin ) als je paardenfokken naar haar moeder gaat, dan nakomelingen, Bali J

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 13:29

Flynn schreef:
Offtopic, wat leuk, wij hebben hier haar volle broer staan ( ruin ) als je paardenfokken naar haar moeder gaat, dan nakomelingen, Bali J



Oh wat onzettend leuk! Waar staan hij en heb je ook een foto van hem. Ik heb hem en de andere volle broer 1 keer gezien toen ik Lies ging kopen. dat is in 2007 geweest. Dus toen was hij 1 en zijn broer 2. Hoe doet hij het onder het zadel!
Ik weet niet waar Andy J is. Hij is in de handel verdwenen, maar waar naartoe weet ik niet.

Flynn

Berichten: 1402
Geregistreerd: 25-09-05

Re: [H][KWPN] 6 jarige elite merrie v.Goodtimes uit de lisastam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:41

Hij doet t super goed, Beste slag vermogen erin, goede instelling en zo verschrikkelijk lief. Op t begin ohz liep ie n beetje als n hertje, hij begint er nu goed door te komen, n goed paard. Ze starten m nu in de B/L ( Robert Havinga start m. )
LM Go Go Gadget heet ie op concours. Zal kijken of ik een foto kan vinden :)

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 14:02

Flynn schreef:
Hij doet t super goed, Beste slag vermogen erin, goede instelling en zo verschrikkelijk lief. Op t begin ohz liep ie n beetje als n hertje, hij begint er nu goed door te komen, n goed paard. Ze starten m nu in de B/L ( Robert Havinga start m. )
LM Go Go Gadget heet ie op concours. Zal kijken of ik een foto kan vinden :)



Erg leuk om te horen hoor. Lies is ook enorm lief. Wel kan ze wat last van stress hebben. Ik zou het erg leuk vinden om een keer te komen kijken als hij moet starten.

Flynn

Berichten: 1402
Geregistreerd: 25-09-05

Re: [H][KWPN] 6 jarige elite merrie v.Goodtimes uit de lisastam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:04

http://www.draversfoto.nl/images/winkel ... %20132.jpg



geen hele goede sprong bij deze foto, maar dit is de meest recente die ik kon vinden ...

Hij loopt meestal foutloos rond ..

Ik zal voor je kijken wanneer hij weer meegaat, zie dat je in drachten woont, hij staat hier op stage in tolbert .. :)