[H][kwpn] hengst voor 00 seven x caritas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vitaquilla

[H][kwpn] hengst voor 00 seven x caritas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 22:39

ik ben opzoek naar een hengst voor mijn merrie.

Afbeelding

Deze foto is van de merrie keuring vorigjaar. Sterwaardig volgens keurmeester maar afgekeurd op een kleine schievel (die op de foto's niet in de weg lijkt te zitten) en bolspat in de sprong (overgehouden aan een operatie)

de opmerkingen van de keurmeester:
- de rug mag strakker
- de benen zijn te voos
- de achterhand moet sterker

ik ben opzoek naar een hengst die de hoogtemaat gelijkhoud 1.72m,
de punten hierboven genoemd verbeterd en
het liefst hannoveraan of veel hannoveraan in de afstamming.

ik ben benieuwd wat jullie vinden passen!

mwmw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:38

Ik zal niet vragen waarom je voorkeur hebt voor een Hannoveraan want daar zel wel een reden voor zijn. Binnen het KWPN zijn er maar een paar dressuurhengsten die Hannover gefokt zijn of Hannoveraans bloed voeren. Dat zijn volgens mij San Remo, Florencio, Voice, Ziësto en Zuchero. Geen van deze hengsten gaat aan al je eisen voldoen ben ik bang, met name de sterkere achterhand missen ze.

Als je ook kijkt naar hengsten zonder Hannoveraans bloed zou je eens kunnen kijken naar Metall of Valdez. Denk dat die je merrie op de door jou aangegeven punten zeker gaan verbeteren.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 23:52

mwmw schreef:
Ik zal niet vragen waarom je voorkeur hebt voor een Hannoveraan want daar zel wel een reden voor zijn. Binnen het KWPN zijn er maar een paar dressuurhengsten die Hannover gefokt zijn of Hannoveraans bloed voeren. Dat zijn volgens mij San Remo, Florencio, Voice, Ziësto en Zuchero. Geen van deze hengsten gaat aan al je eisen voldoen ben ik bang, met name de sterkere achterhand missen ze.

Als je ook kijkt naar hengsten zonder Hannoveraans bloed zou je eens kunnen kijken naar Metall of Valdez. Denk dat die je merrie op de door jou aangegeven punten zeker gaan verbeteren.

ik heb ook naar voice zitten kijken maar dat gaat niet ivm inteelt en hannoveraan dat is wat me moeder wil.. het is ons paard en zij droomt van een hannoveraan dus kijk ik daar eerst naar. maar wat niet gaat gaat niet. ik ga ff naar de hengsten kijken die jij opnoemd!

Elisa2

Re: [H][kwpn] hengst voor 00 seven x caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 07:39

Heb je ook nog betere foto's? Hannoveranen zijn over het algemeen mooi langelijnd maar missen vaak idd de kracht in de achterhand.Maar ik kan nog niet zien wat er precies verbeterd moet worden in de achterhand.

sjomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:26

Ik ken 2 metalls, maar beide zouden wat meer balans kunnen hebben. Als je op zoek bent naar een hengst met een sterke achterhand, dan weet ik niet of Metall in dit geval de juiste keus is.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 18:53

Elisa2 schreef:
Heb je ook nog betere foto's? Hannoveranen zijn over het algemeen mooi langelijnd maar missen vaak idd de kracht in de achterhand.Maar ik kan nog niet zien wat er precies verbeterd moet worden in de achterhand.

stand foto's of in beweging? de achterhand moet versterkt worden en het beenwerk moet harder worden
hierbij een stand foto.

Afbeelding