[HK] Welke hengst voor 3-jarige Whitesnake x Henzo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zarena

[HK] Welke hengst voor 3-jarige Whitesnake x Henzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:51

Ik heb de merrie nog maar een week, maar omdat ze nog maar 3 is twijfelen we toch of we haar nog bij de hengst zullen doen, of gelijk gaan inrijden. Ik wil haar liever eerst bij de hengst, zodat ze als 4 jarige gelijk opgepakt kan worden.

Alleen welke hengstenkeuze?
Wat ik graag wil is een groot (!) veulen, een goed springpaard, lange benen, merrie is zelf 1.72 hoog. Ik wil graag niet kleiner dan haar hoogte fokken. Ik weet dat dit niet te garanderen is.

Waarin de merrie verbeterd moet worden:
Halslengste, gangen mogen veel soepeler/spectaculairder. Ze heeft al wel vrij veel uitstraling maar dit wil ik niet verliezen..

Ik sta open voor jonge hengsten..

Linkje paardenfokken: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=549626

Foto:
Afbeelding

marjolein88

Re: [HK] Welke hengst voor 3-jarige Whitesnake x Henzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:17

Numero uno

Hengst die ik zelf fantastisch vind is Numero Uno, maar misschien kwa stokmaat net te klein voor je.....

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:25

Ja Numero Uno is hartstikke goed, mooi en stoer. Alleen ik ken een aantal E-pony's van hem, en idd ik geloof niet dat hij vergroot.

Hengsten waar ik zelf ook al eens naar had gekeken waren Zirroco Blue, alleen vraag ik me af of dat gaat passen, aangezien ik hem zelf érg brutaal vind, en zijn nakomelingen ken ik nog niet? Hij springt wel zéér goed.

En Zambesi spreekt mij erg aan, ik weet alleen verder vrij weinig of hem + zijn nakomelingen.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:27

Zambesi is idd een super fijne hengst !!! Ik heb hem een paar keer aan het werk gezien onder het zadel. Alleen heb ik ook nog geen nakomelingen van hem gezien

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:12

Ik ook niet idd, al zullen die ook nog niet zo oud zijn? Iemand meer info of opties??

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:06

Niemand met advies?
Vind zelf de hengsten Quinar Z, Zapatero, en Celano wel intressant.. Wat vinden jullie?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:52

Quinar Z is echt een interessante hengst voor verkoop. allemaal zeer goeie paarden met veel vermogen. en vooral aangenaam om ermee te werken.
hij vergroot beetje.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:14

Dat Quinar vergroot vind ik wel fijn.. Ze is niet veel maat meer nodig, maar ik houd wel van grote paarden. Toen ik op de site van Zangersheide aan het kijken was, hebben ze een speciale actie, aantal hengsten voor maar 500euro bij een levend veulen! Heel interessant opzich, gezien ik toch al heel geinteresseerd was in Quinar :o
Maar ik zou heel graag nog wat meningen willen. Ik wil graag voor een jonge hengst kiezen. Quinar is niet echt jong, maar toch vind ik hem erg interessant. Wat vinden jullie van de hengsten Belmus, of heel misschien de net ggk Cedric? Ze gaat binnenkort al bij hengst.... Maar ik ben er nog niet uit!!

Haar gangen vind ik echt een belangrijk aandachtspunt, daarin mist ze souplesse!

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:09

Of Arezzo :):) :=

Krijgt weer kippevel hihi

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:17

Ik heb een hele fijne hengst en een merrie (beide uit dezelfde moeder) van Quinar Z gereden, allebei heel fijn karakter, fijn bewegen en de hengst is nu als hunter verkocht naar Amerika.

Beide goed aan de maat.

hokipoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:13

Zarena schreef:
Ik heb de merrie nog maar een week, maar omdat ze nog maar 3 is twijfelen we toch of we haar nog bij de hengst zullen doen, of gelijk gaan inrijden. Ik wil haar liever eerst bij de hengst, zodat ze als 4 jarige gelijk opgepakt kan worden.

Alleen welke hengstenkeuze?
Wat ik graag wil is een groot (!) veulen, een goed springpaard, lange benen, merrie is zelf 1.72 hoog. Ik wil graag niet kleiner dan haar hoogte fokken. Ik weet dat dit niet te garanderen is.

Waarin de merrie verbeterd moet worden:
Halslengste, gangen mogen veel soepeler/spectaculairder. Ze heeft al wel vrij veel uitstraling maar dit wil ik niet verliezen..

Ik sta open voor jonge hengsten..

Linkje paardenfokken: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=549626

Foto:
http://img341.imageshack.us/img341/2687/snc12023.jpg

Air jordan Z, Cassini II, Contact v/d heffnick, Eurocomorce Berlin

Air jordan geeft maat door dmv van zijn vader: argentinus

cassini II is de volle broer van cassini I
cassini II heeft de genen om bloederige hoogbenige nakomelingen te geven.

Cassini I is de vader van eurocomerce berlin en geven beide wat grotere robuuste veulens.

Vandaag zag ik bij zangersheide ook erg mooie nakomelingen van berlin.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 25-07-10 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Motivatie toegevoegd

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:02

Berlin zou ik niet kiezen voor zo'n merrie, die voegt geen souplesse toe (en erg duur!)
Van Zambesi komen erg mooie veulens, daar is iedereen enthousiast over. Hij is ook super gefokt.

hokipoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:17

Ik snap dat iedereen een mooi veulen wilt fokken, maar het is uiteindelijk wel de kwaliteit wat het hem moet doen voor het grootste gedeelte.

Ik heb bij zangersheide gister veel merrie veulens gezien van berlin en ze hebben toch ook behoorlijk hoog gescoord, zaten bij de beste erbij.

En wanneer je serieus een veulen wil fokken vind ik persoonlijk dat je niet moet besparen op een hengst.

Maar zoek eens op internet naar nakomelingen, dan krijg je ook een iets beter beeld,en naar veulenveilingen ed gaan kijken ;-)

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:44

heb je de merrie nog gedekt dit seizoen? Ben wel nieuwsgierig welke hengst het dan geworden is.