We zoeken een hengst voor een schimmel merrie van Cavalier x Centurion Montfort x Cor de la bryere. Het is een merrie van 1,68m en we willen geen groter veulen! We zitten zelf te denken aan Opan. Iemand een ander ideeën?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 12-05-10 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Tag toegevoegd
Binnen niet al te lang tijd een foto maken moet wel lukken? Een standfoto is toch wel een van de eisen voor en topic op EHK, anders kunnen mensen zich onvoldoende een beeld vormen om een goed advies te kunnen geven.
Ja klopt is wel moeilijk zonder foto. Als je wat een luxer paard wil fokken, zou ik niet Opan kiezen. Ik vind de nakomelingen die ik ken van Opan niet chique, en vind ze maar weinig uitstraling hebben. Ik zou zo op jou punten afgaande, voor een hengst met meer bloed kiezen. Bijv. Zapatero of Canturano, ik vind dit beide hengsten met zeer chique en luxe nakomelingen.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
ben benieuwd naar een foto. ik heb zelf ook een cavalier!!
martichr
Geplaatst: 12-05-10 14:59
Ik zou zelf Up To Date nemen, klikt zeer goed met dit bloed. Voor info zou je Tewis kunnen bellen, die heeft zowel Cavalier als Up to Date op stal staan. Op http://www.tewis.nl staan ook wel een paar veulens uit deze combi. Bovendien zou hij op de door jou genoemde punten wel verbeteren, hij geeft over het algemeen chique nakomelingen met een mooi front. Hij vergroot ook niet over het algemeen..
Ik heb zelf 2 cavaliers. Up to date is een goede optie mits je merrie niet te sensibel is qua karakter maar in combi met cavalier in de moederlijn geeft hij erg mooie veulens.
Ik vind Canturano toch echt wel luxe ja Ik vind Up to Date een hele goede hengst, maar imo een brutale en koele hengst.Ik vind zijn nakomelingen (heb er niet heel veel gezien), wel veel uitstraling hebben. Alleen twijfel ik dan wel weer over de combinatie met Cavalier.
We hebben besloten haar dit jaar toch te laten dekken door Opan (v. Peter Pan) en volgend jaar door Bodinus (v. Padinus). Hoop dat we volgend jaar 2 leuke veulentjes in de wei hebben staan... (van deze Cavalier merrie en een Nobility merrie) We hebben namelijk steeds problemen gehad met het fokken (niet met deze merrie's, dit is de eerste keer voor allebei)