[H][KWPN]Ziësto x Obelisk x Kennedy: Karakter en maat!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mel1987

[H][KWPN]Ziësto x Obelisk x Kennedy: Karakter en maat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 17:20

Mijn merrie is nog maar 2 jaar, maar ik wilde alvast een rondkijken, zodat ik een goede keuze kan maken
Ik wil haar wellicht volgend jaar laten dekken, afhankelijk van hoe ze uitgegroeid is ed.

Ik zoek een hengt (KWPN goedgekeurd) die vooral een super goed karakter doorgeeft en maat. Het eerste is het belangrijkste, aangezien zij niet zo gemakkelijk is. Onder het zadel kan ik dit dus nog niet beoordelen, maar wel in de omgang. Als ze bang is dan vlucht ze niet, maar gaat ze in de aanval, ze is erg snel met haar achterbenen ;) Dit heeft ook weer te maken met het feit dat ze vroeg en vaak hengstig is.
Ze is nu zo'n 1.60m en ik zou voor haar eventuele veulen graag wat meer maat wensen. Kleur maakt mij verder niet uit.

Hier een filmpje van mijn merrie, ik vind het nu wat moeilijk om te zeggen wat de verbeterpunten zijn, omdat ze jong en in de groei is en niet optimaal beweegt, maar misschien kunnen jullie dit wel:
http://www.youtube.com/watch?v=GxStIzVTPts

Voor afstamming:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=326785

Ik ben benieuwd naar jullie advies!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 10-05-10 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tags toegevoegd

Lilliputter

Re: Ziësto x Obelisk x Kennedy: Karakter en maat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:21

Allereerst zou ik de merrie nog een jaartje uit laten groeien, voordat je een keuze overweegt. Ze verandert nog veel en natuurlijk kun je wel wat rondkijken, maar ik zou het niet aandurven om nu al een 'keuze' proberen te maken :)

Kijk anders eens in het topic met de karakters van hengsten, daar kun je wel vast op kijken. De rest zou ik over een half jaar doen :j

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:25

Bedankt voor je reactie!
Ik wil inderdaad nog niet definitief een keuze maken, maar meer de opties eens bekijken.
Ik volg je advies zeker op, maar blijf nieuwsgierig ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:27

Dat kan ik begrijpen :j Heb het filmpje even gekeken en vind het heel moeilijk, juist met de gedachten dat ze nog zoveel anders uit kunnen groeien. Ik zou nu eerst eens rondkijken voor het karakter en tegen de tijd dat ze wat meer 'paard' en wat vollediger uitgegroeid gaan kijken voor de rest :)

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:28

Oke, ben toch wel benieuwd naar je eerste indruk van haar..