[H] hengst advies gevraagd voor Métall x Nuriel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zabor

[H] hengst advies gevraagd voor Métall x Nuriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 22:08

na enkele dressuurveulens gebracht te hebben, willen we graag bij Tanja een allrounder fokken.
Vader van Tanja is Métall, moeders vader Nuriel, een franse springhengst.
Tanja is 1,75m hoog, langgelijnd en wat plat in het kruis.

Onze keuze was gevallen op Ustinov....
Verder Indoctro of Numero Uno, en niet te vergeten Cantos.

Hengstenhouder gaf aan dat Ustinov niet veel toevoegd aan de draf, dus echt een springvererver is.
Hij verwees naar Numero Uno maar ook naar Van Gogh, welke ik een bloedmooi paard vind!
Mijn wederhelft wil in feite alleen maar een bewezen hengst gebruiken, de uiteindelijke keuze ligt daarna toch bij mij :o

Numero Uno spreekt mij persoonlijk niet zo aan, Indoctro is een topper maar toch...... gaat mijn voorkeur uit naar Cantos!
De nakomelingen lijken allemaal wel ver boven het hout uit te springen en hebben toch zeker ook knappe gangen.
Van Gogh is een plaatje en zou qua exterieur goed bij Tanja passen, het Libero H bloed vind ik ook geweldig.

Graag zou ik de mening horen van mensen die goed bekend zijn met de ins en outs van springhengsten.
Wij fokken pas sinds 2 jaar, hebben een leuke merrie staan http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=190697
uit een knappe stam waar zowel goede dressuurpaarden als springpaarden komen.
Tanja zelf is helaas niet voor de keuring gekomen en is daarna chronisch kreupel geworden, daarom staat ze nog in het veulenboek.
Haar eerste veulen is een Sandreo en is vorig jaar ster geworden. Haar tweede veulen is een Florencio en gaat dit jaar voor de keuring.
Wij hebben haar derde veulen gefokt, een hengst van Tuschinski van 1 jaar oud.
Nu heeft ze een merrieveulen van Krack C aan de voet.

Ik ben benieuwd naar jullie advies!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 23-04-10 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Nicole288

Re: hengst advies gevraagd voor Métall x Nuriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:39

Moderatoropmerking:
Graag nog even stand- en bewegingsfoto's toevoegen

Lilliputter

Re: [H] hengst advies gevraagd voor Métall x Nuriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:43

Wil je nu richting het springbloed gaan of eventueel ook ook binnen de dressuur blijven :)?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:03

Lilliputter schreef:
Wil je nu richting het springbloed gaan of eventueel ook ook binnen de dressuur blijven :)?

er staat dat ze alrounder wil. dus zowel springen als dressuur.

mss is warkant van gestelhof een optie? geeft grote veulens maar uw merrie mag dat niet te fijn gebouwd zijn.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:53

Cilya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:48

Cantos zou inderdaad een goeie keuze zijn!
Ik heb 2 jaar geleden zelf bij Cantos gedekt en heb een mooi chique bruin merrie veulen gekregen.
Zij kan goed bewegen en is heel braaf in de omgang!
Ik heb vorig jaar een Cantos x Indorado veulen gekocht, die is groot en langelijnd en is donkerbruin.

Cantos is zeer populair en zn nakomelingen doen het goed in de sport
(hij is ok niet voor niks keur geworden) ;)
Ik heb nog geen 1 negatieve reactie op Cantos gehad!
Ik heb een aantal Cantos nakomelingen gereden en die hadden stuk voor stuk een super fijn bewerkbaar karakter!
Die ik heb gezien zijn allemaal donker van kleur en hebben een super mooi koppie!

Ik ben er van overtuigd dat hij een hele goede invloed heeft op de paardenfokkerij, en sport !