[H] Odermus R x Ulft (Tina D stam)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

[H] Odermus R x Ulft (Tina D stam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:14

Beste allemaal,

Vorig jaar waren veel bokkers erg unaniem over mijn hengstenkeuze voor de hengst Unaniem. :D De merrie is inmiddels enige tijd onder het zadel, en dat heeft er voor gezorgd dat mijn visie op een partnerkeuze voor haar enigsinds is bijgesteld. Om die reden zou ik willen vragen of jullie nog één laatste maal met mij mee willen denken...

De merrie:
De merrie is een net 4-jarige Odermus R x ulft (Rechtstreeks uit de Tina D stam). Zeer fijn karakter, leert graag, braaf stalgedrag, echt een damespaard (ook in omgang), stokmaat een halfjaar geleden 1.66m dus goed aan de maat. Onder het zadel erg vlug en gevoelig, ietswat onzeker nog maar geeft wel een betrouwbaar gevoel. Fijne gangen, correcte springtechniek.

Foto's van de merrie als veulen, jaarling en twenter in mijn profiel. Zal deze week nieuwe (stand)foto's maken.

Fokdoel:
Veulen in in 1e instantie bestemd voor de handel, ik overweeg springgericht te fokken, en wellicht terug op het holsteinerbloed. Belangrijk vind ik dat het correcte karakter behouden blijft, doel is een fijn sportpaard te fokken voor de gemiddelde wedstrijdruiter.

De hengst:
Bij voorkeur een bewezen hengst, met meer kap & expressie, en sterke bewegingen. Merrie heeft een stokmaat van +-1.68, en een behoorlijke onderhals van nature, en had wat meer expressie mogen hebben. Goede match belangrijker dan het dekgeld, maar 1250 euro vinden we voorlopig even genoeg.

Karakter zit in de moederlijn van de merrie al sterk verankerd, dus daar kan eventueel wel iets op ingeleverd worden. Een bloedkikker erop is absoluut uitgesloten, dit is ook de reden dat ik Unaniem tijdelijk van mijn lijstje geschrapt heb, puur omdat de merrie van nature al behoorlijk bloederig is. En we bang zijn straks een nakomeling te hebben die te bloederig word voor de gemiddelde wedstrijdamateur.

Zelfs denk ik al enige tijd in de richting van een Burggraaf zoon, maar uiteraard is het meedenken voor andere lijnen ook erg welkom!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 10:27

Helemaal niemand?

Nicole288

Re: [H] Odermus R x Ulft (Tina D stam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:14

Ik denk dat mensen wijselijk wachten tot je de foto's geplaatst hebt. Bij deze dus het verzoek om dat zo snel mogelijk te doen.