Het wordt voor het eerst dat ik een topic aanmaak hier, maar ik kom er zelf niet helemaal uit dus vraag ik jullie hulp.
Ik heb thuis een merrie welke nu dragend is van Rhodium, dat wordt haar (en ons) eerste veulen. Ik weet het nog niet zeker, maar ik denk dat ik d'r van het jaar weer laat dekken maar ik weet niet goed met welke hengst, daarom wil ik graag jullie hulp vragen
.Gegevens merrie:
5j.
Krack C x Zandigo x Ufarno x Doruto (zelfde moeder als ggk hengst Special D)
1.62
Bruin
Karakter: met rijden beetje een heethoofd, in de omgang is er geen bravere te vinden.
Wat wil ik?
Ik wil een leuk dressuurpaard fokken dat we zeer waarschijnlijk aan zullen houden. De merrie is niet groot, dus de hengst moet groot fokken. Verder zijn haar gangen prima (correct), maar mag een beetje extra hebben dus daar wil ik niet in bezuinigen
. Ze heeft wel een goed sterk achterbeen. Ook denk ik dat de hengst een niet te kort voorbeen moet hebben. Mag ook meer halsbespiering hebben denk ik. Qua karakter, mag iets 'meewerkender' onder het zadel, mag wel wat in zitten maar moet wel willen.Ik weet dus nog niet welke hengst ik zal kiezen. Sowieso wachten we eerst het rhodium veulen af, wellicht dat hij goed past, dan zouden we nog eens voor hem kunnen kiezen. Maar ik sta ook open voor andere suggesties! Overigens moet het voor ons wel leuk blijven, dus Totilas valt af
.Stand foto van de merrie (9 mnd dragend):

(Ik heb niet zulke beste foto's, dit is de beste. Ik kan ook niet zo goed foto's maken
)Zelf zit ik te denken aan Uphill/Oscar of misschien Tango maar ik hoor graag wat jullie voor ideeën hebben!