Haar afstamming is hier te vinden http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=122149
Ik wil graag op kleur blijven fokken, maar uiteraard kwaliteit behouden.
Verbeterpunten van mijn merrie:
- klein gebleven (1.60), mag meer maat
- Stevig, iets grof gebouwd, mag wat worden veredeld
- Geen makkelijk karakter
Goede punten:
- Zeer aparte draf, veel voorbeen, makkelijke galop en ruim voldoende stappen. Maw erg goede gangen, die ik wil behouden!
- Palomino kleur wil ik ook graag behouden. (cremello vind ik ook geen probleem.)
Ik zoek dus vos, palomino of cremello hengsten die vooral kunnen veredelen en een goed karakter doorgeven. Ik wil het veulen graag kunnen inschrijven in een Nederlands of Duits (warmbloed)stamboek. (Mijn merrie is SBS en ik heb eigenlijk heel weinig met dat stamboek, en het is zeker niet makkelijk dat ze veel in het Frans communiceren, aangezien ik geen Frans spreek
)En, voor de mensen die er bekend mee zijn... ik ben ook een beetje aan het rondsnuffelen in hengsten met het champagne gen... die overigens bijna onvindbaar zijn, tenzij we het over gangenpaarden hebben, maar dat zoek ik niet. Als iemand nog zo'n hengst weet, hoor ik het ook graag.
. En als ze een veulen krijgt, kan ik wel gewoon naar t Kwpn..ik heb niets met het sbs, niet met een dressuurpaard. Nrps, misschien.